dormidor de passarells a Palma

Estudi i conservació dels aucells a les Illes Balears
Respon
Avatar de l’usuari
pepsunyer
Member
Entrades: 292
Membre des de: ds. jul. 19, 2008 10:45 pm
Ubicació: Sineu

dormidor de passarells a Palma

Entrada Autor: pepsunyer »

Avui horabaixa he hagut d'anar al Moll Vell de Palma i, just arribar, m'ha cridat l'atenció el reclam d'alguns passarells posats als arbres de l'aparcament. Com que no me quadrava de cap manera, he baixat del cotxo i he observat una estona. Efectivament, eren passarells, i estaven entrant esbarts de desenes d'exemplars. Només he estat una estona, però crec que s'hi han pogut aplegar alguns centenars. És la primera vegada que veig un dormidor de fringíl·lids, urbà i devora la mar!!
Supòs que han de ser exemplars locals, perquè els forans, si arriben, ho deuen fer bastant més envant. Deuen ser de les roralies de Palma o de més enfora? Per què han d'anar a dormir allà? Un misteri
The "balance of nature" does not exist and perhaps never has existed. C.S. Elton
Avatar de l’usuari
jordi muntaner
Member
Entrades: 523
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 5:08 pm

Entrada Autor: jordi muntaner »

Hola Pep,

També hi van verderols. Fa temps que el coneixem, almanco els que anem a fer el seguiment de les gavines del port.

Salut,

Jordi
Avatar de l’usuari
pepsunyer
Member
Entrades: 292
Membre des de: ds. jul. 19, 2008 10:45 pm
Ubicació: Sineu

Entrada Autor: pepsunyer »

"Temps" que vol dir, anys?
Coneixeu la dinàmica, aproximadament? Vull dir, quan es forma (supòs que a finals d'estiu) i quan es desfà (a finals de febrer, potser).
Me va cridar molt l'atenció perquè tendia a pensar que l'espècie feia moviments de curt abast, prop de les zones de cria. Però probablement això no és així. Acabada la cria se deuen juntar i nomadejar per bona part de l'illa, cercant les àrees d'alimentació més favorables (agrícoles). De Son Real, per exemple, desapareixen el juliol...
The "balance of nature" does not exist and perhaps never has existed. C.S. Elton
Avatar de l’usuari
Maties Rebassa
Member
Entrades: 1030
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 5:52 pm

Entrada Autor: Maties Rebassa »

Pep, el 21 de novembre de 2009 vaig escriure a aquest mateix fòrum el següent:

"Hola.
Avui horabaixa, als arbres del passeig que hi ha davant la catedral, d'entrada al Moll Vell del Port, una quantitat molt gran de passarells (Carduelis cannabina) a la colgada. No els he contat, però com a mínim ni devia haver de 300 a 400. Algú els té controlats? Jo no els havia vist mai, però tampoc m'hi havia entretingut gaire. Per damunt d'ells volaven grans esbarts d'estornells."

De llavors ençà els he vist repetides vegades, però no tenc fetes anotacions al respecte.

Salut!
Amor, alenteix-te. El final mai és tan divertit com l'inici. Per favor, continua essent un infant en algun lloc del teu cor.
Original of the species, U2
Avatar de l’usuari
pepsunyer
Member
Entrades: 292
Membre des de: ds. jul. 19, 2008 10:45 pm
Ubicació: Sineu

Entrada Autor: pepsunyer »

Almanco 6 anys idò!
Estaria bé que els que anau per allà sovint anotassiu en aquest fil les observacions que trobeu d'interès (primeres i darreres dates, espècies, quantitat aproximada, etc). I si coneixeu altres grans dormidors de fringíl·lids, també pot ser interessant.

Relacionat amb això, no sé on vaig llegir o potser qualcú me va comentar que a la zona de Sant Jordi se feien grans caçades de passarells per engabiar. Segurament eren més abundants...

Pep
The "balance of nature" does not exist and perhaps never has existed. C.S. Elton
Respon