Cachalotes

Estudi i conservació de la fauna vertebrada (no aus) a les Illes Balears
Respon
Avatar de l’usuari
Juan J. Bazán
Member
Entrades: 1119
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 7:45 pm
Ubicació: Son Rapinya (Palma)

Cachalotes

Entrada Autor: Juan J. Bazán »

El martes 4 de abril desde el barco de Balearia, entre Palma e Ibiza pude fotografiar 2 cachalotes (Physeter macrocephalus). Previamente vi un grupo de unos 6-7 delfines mulares (Tursiops truncatus) muy saltarines.

Imatge

Imatge

A mitad recorrido entre Palma e Ibiza fue donde se dejaron ver estos dos cachalotes. Aquí van unas fotos.

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge


Y una última cosa, al ver las últimas fotos ahora en el ordenador de cuando ya los cachalotes estaban muy lejos, me parece ver quizá un tercer cachalote, no sé si es un efecto óptico, a ver qué os parece.

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Por cierto es la primera vez que veo ballenas en mi vida.
Saludos.
Juanjo
No hay nada en lo que las aves difieran más de los humanos que en la forma en la que pueden construir, y dejar el paisaje tal como estaba antes. Robert Lynd.
Avatar de l’usuari
Joan Bibiloni
Member
Entrades: 493
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 9:36 pm
Contacta:

Entrada Autor: Joan Bibiloni »

Debió ser muy emocionante, Juanjo.
Un saludo.
Avatar de l’usuari
Jordi Amengual
Member
Entrades: 151
Membre des de: dt. gen. 15, 2008 11:47 pm

Entrada Autor: Jordi Amengual »

Uep, unes cites relacionades amb bicharracos marins. El Dijous 13 d'abril el barco de Palma a Barcelona va donar per molt, a part de grupets de dofins vaig veure:

Al menys 2 Balaenoptera physalus, ben a alta mar ( a meitat de camí), el chorro d'aigua ben gros i vertical cap a munt. Eren devers les 16h. Varis observadors a part de jo.
Després, uns 20 minuts més tard, algo encara millor: A prop del barco, una aleta, llom grís fosc, no botava, moviments d'esquerra a dreta, i quan treu el caparrot la part d'abaix ben blanca i la boca oberta.... Un tauró, un tauró blanc!(Carcharodon charcarias), n'estic un 90% segur, he mirat un poc i només tenc dubtes amb un marraig (Isurus oxyrinchus), però aquest darrer té el morro massa puntiagut... observadors: en Martí (el meu fill major) i jo.

Vamos que, a la Mediterrània haberlos haylos...

Au Salut

Jordi
Respon