Nova secció d’odonats al AOB / Nueva sección de odonatos en el AOB

Estudi i conservació de la fauna vertebrada (no aus) a les Illes Balears
Respon
Avatar de l’usuari
Tysoe
New member
Entrades: 1
Membre des de: dl. gen. 20, 2020 7:23 pm

Nova secció d’odonats al AOB / Nueva sección de odonatos en el AOB

Entrada Autor: Tysoe »

CATALÀ:
Bon dia a tots i totes. Ens complau informar-vos que el proper Anuari Ornitològic del GOB inclourà entre els seus continguts una secció dedicada als odonats de les Illes Balears, un grup d'insectes que engloba a les libèl·lules i als cavallets del dimoni. En ella es recolliran les observaciones més interessants per a cada espècie realitzades durant l'any 2019 a les nostres illes: xifres rellevants d'exemplars, localitats d'interès, dades fenològiques, còpules o posta d'ous, comportaments destacats, depredació, etc.
Per a que aquesta secció compti amb un recull important de dades, serà benvinguda la col·laboració de quantes més persones millor. Per a això, vos demanam que envieu les vostres observacions a l'adreça odonatabalear@gmail.com. També s'accepten fotografies que puguin enriquir la secció o ajudar en la identificació. Cada observació o foto ha d'anar acompanyada de la següent informació:
- Espècie (nom científic)
- Observadors
- Data de l'observació
- Localitat de l'observació (el més precisa possible, aportant les coordenades UTM si resulta possible)
- Altres dades d'interès (comportaments, reproducció, intereaccions amb altres espècies o grups...)
Si algú disposa d'antigues observacions o fotografies d'exemplars no identificats, us convidem a compartir-les també. L'objectiu és incentivar a més persones a adentrar-se en aquest fascinant i encara poc conegut grup d'invertebrats, de manera que la secció vagi agafant forma i volum i entre tots anem enriquint el coneixement que s'en té actualment.
Per altra banda, i per a orientar-vos en la identificació de cara a properes observacions, disposem d'un llistat on apareixen per ordre taxonòmic les 24 espècies d'odonats citades a les Illes Balears. Aquest pot sol·licitar-se contactant amb nosaltres per correu electrònic.
Esperem les vostres aportacions, i quedem a la vostra disposició.
MOLTES GRÀCIES!
Equip de feina de la secció ODONATA BALEAR.


ESPAÑOL:
Buenos días a todos y todas. Nos complace informaros de que el próximo Anuario Ornitológico del GOB incluirá entre sus contenidos una sección dedicada a los odonatos de las Islas Baleares, un grupo de insectos que engloba a las libélulas y a los caballitos del diablo. En ella se recogerán las observaciones más interesante para cada especie realizadas durante el año 2019 en nuestras islas: cifras relevantes de ejemplares, localidades de interés, datos fenológicos, cópulas o puesta de huevos, comportamientos destacados, depredación, etc.
Para que esta sección cuente con una colección de datos relevante, resulta necesaria la colaboración de cuantas más personas mejor. Por ello, os animamos a enviar vuestras observaciones a la dirección odonatabalear@gmail.com. También se aceptan fotografías que puedan enriquecer la sección o ayudar en la identificación. Cada observación o foto debe ir acompañada de la siguiente información:
- Especie (nombre científico)
- Observadores
- Fecha del observación
- Localidad de la observación (lo más precisa posible, aportando las coordenadas UTM si resulta posible)
- Otros datos de interés (comportamientos, reproducción, interacciones con otras especies o grupos...)
Si alguien dispone de antiguas observaciones o fotografías de ejemplares no identificados, os invitamos a compartirlas también. El objetivo es incentivar a más personas a adentrarse en este fascinante y todavía poco conocido grupo de invertebrados, para que la sección vaya cogiendo forma y volumen y entre todos vayamos enriqueciendo el conocimiento actual.
Por otra parte, y para orientaros en la identificación de cara a próximas observaciones, disponemos de un listado donde aparecen por orden taxonómico las 24 especies de libélulas citadas en las Islas Baleares. Este puede solicitarse contactando con nosotros por correo electrónico.
Esperamos vuestras aportaciones, y quedamos a vuestra disposición.
MUCHAS GRACIAS!
Equipo de trabajo de la sección ODONATA BALEAR.

Imatge
Respon