Tort Anellat

Estudi i conservació dels aucells a les Illes Balears
Respon
Avatar de l’usuari
Miquel Morlà
New member
Entrades: 5
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 2:52 pm

Tort Anellat

Entrada Autor: Miquel Morlà »

Bon Dia,

He sabut que diumenge passat, entre s' Espinagar i Cala Domingos (t.m. de Manacor) es va matar un Tort (T. Philomelus) que esteia anellat. Les dades són;

Vogel Warte Sempach
Helvetia H30282

Em podriu dir quin és el protocol per fer arribar les dades a algú competent en la matèria, si es necessiten més dades (coord. Utm,...) o el que sigui. Tant a jo com en els caçadors ens agradaria saber la petita història del malograt tord.

Gràcies Per Avançat!

Enhorabona Als Responsables D' Aquest Nou Format

Miquel Morlà
Avatar de l’usuari
Jesús
Member
Entrades: 75
Membre des de: dt. gen. 08, 2008 11:51 am
Ubicació: Consell (Mallorca)

Entrada Autor: Jesús »

Hola Miquel:

El responsable al Gob, de l'anellament i la tramitació d'anelles, és en Manolo Suárez però estarà uns dias a Menorca que diuen que hi ha unes Jornades...
Supós que podràs esperar...
Una abraçada. Jesús
Tots jorns aprench e desaprench ensemps (Jordi de Sant Jordi. S. XV)
Avatar de l’usuari
Miquel Morlà
New member
Entrades: 5
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 2:52 pm

Entrada Autor: Miquel Morlà »

clar que sí! moltes mercès Jesús!
Avatar de l’usuari
Steve
Member
Entrades: 267
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 5:30 pm
Ubicació: Baleares
Contacta:

Entrada Autor: Steve »

Hola Miquel,
De momento se ve que es una anilla suiza. A ver que otros datos interesantes nos aportará la información cuando se procese.
Saludos
"No es bonito...solo parece bonito"

Mallorca Bird Ringing Blog:
http://birdringing-mallorca.blogspot.com/
Avatar de l’usuari
GOB-ornitologia
Member
Entrades: 71
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 8:53 pm
Ubicació: Mallorca

Entrada Autor: GOB-ornitologia »

Hola Miquel,

com deia en Jesús he estat per Menorca a les Jornades ornitològiques i abans de res voldria donar les gràcies al companys menorquins pels dos agradables dies que he passat per allà i disculpar que no vaig poder despedir-me com toca perque ens fugia l'avió cap a Palma i vaig sortir un poc a la carrera ;)

Sobre l'anella tal com deia en Steve es una anella de Suïssa, per ara no te puc dir massa mes cosa, només que pareix una anella antiga pel codi que surt (també podria ser una ristra d'anelles que han anat arrosegant amb el temps) i que segurament es tracta d'un tord anellat durant la migració a alguna de les estacions que els suïssos tenen pels alps, però això ja ho veurem.
Hi ha moltes formes de fer arribar una anella però lo mes senzill es fer-la arribar a la Conselleria de Medi Ambient (protecció d'espècies) o al GOB.
Les dades de l'anella s'envia a la central d'anellament d'Espanya que es la Oficina de Especies Migratorias (Madrid) que es la que se ocuparà de tramitar-la després a la central europea que es EURING i està a Bèlgica. Serà desde allà que ens enviaran les dades d'anellament i te les podré fer arribar. A vegades la cosa va un poc lenta tot i que els suïsos (como no) solen fer via.
En principi amb les dades que m'has passat va bé, si ho saps me podries dir la forma en que se va caçar. Si vols te poses en contacte al correu ornitologia@gobmallorca.com

Salut i gracies per les dades de l'anella

Manolo
Avatar de l’usuari
Miquel Morlà
New member
Entrades: 5
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 2:52 pm

Entrada Autor: Miquel Morlà »

gràcies Steve i Manolo. Pel que fa a com es va caçar supòs que era amd escopeta, però ho confirmaré.
fins prest!
Respon