Pàgina 1 de 1

Peixatera anellada

Publicat: dg. ago. 10, 2008 12:22 pm
Autor: Maties Rebassa
Hola de nou.
Fa uns dies al Prat d'Alcúdia hi havia el cigne que fa ja mesos que es deixa veure per la zona.
També hi havia dues àguiles peixateres posades juntes a una de les torres metàl·liques que travessen la zona humida. Una d'elles estava anellada a la cama dreta. No és la primera vegada que es veuen dues àguiles juntes en aquesta torre, i tampoc és la primera vegada que es veu una àguila anellada a la zona, record que s'hi ha fotografiat diverses vegades una peixatera anellada a Menorca amb anella blanca i lletra T a la cama esquerra, i ara aquesta que no crec que es pugui saber d'on prové.

Imatge

Les dues àguiles cridaven tot el temps, com si fossin parella. Notau com l'exemplar de darrera té un bec molt més poderós que l'altre. Es podia veure molt bé la diferència al camp, i també a totes les fotos que vaig fer.

Publicat: dg. ago. 10, 2008 5:00 pm
Autor: Toni Muñoz
Uep Maties,
efectivament, després d'alguns mesos ara es tornen a veure les peixateres a Maristany. L'exemplar que comentes, anellat amb anella plàstica blanca i letra T negra, s'ha vist repetidament per la zona.

Imatge

El passat 2 de desembre el vaig tornar a fotografiar, acompanyat d'aquesta femellota tan enorme (efectivament, com dius, la diferència de mida i proporcions és considerable).

Imatge

Com veus, l'exemplar anellat té un patró de plomatge al cap molt semblant al que tu mostres. Per això pens que aquest podria ser el mateix exemplar T, que hauria perdut l'anella.

Aprofit per demanar ajuda a tots els que puguin observar o fotografiar àguiles peixateres marcades amb anelles de colors, ja que enguany hem començat a fer-hi feina i hem marcat exemplars.

Salut

Toni

Publicat: dt. ago. 19, 2008 8:33 pm
Autor: Toni Muñoz
Males notícies. Diumenge va aparèixer morta a la badia d'Alcúdia un àguila peixatera. Era l'exemplar que a les anteriors fotografies apareix amb anella plàstica T (lletra negra sobre blanc). Ens ho acaba de confirmar l'amic Rafel Triay, que ens diu que era un exemplar de 10 anys nascut a Menorca. Ara només duia l'anella metàl·lica, pel que pens que la hipòtesi plantejada al meu anterior missatge pot esser certa. Així, Maties, crec que li feres la darrera foto en vida, junt a la seva parella.

Recordau que algunes peixateres porten anelles plàstiques de lectura a distància, i que aquestes lectures ens són molt útils per fer el seguiment d'aquests exemplars, com s'ha vist. Si en feis observacions, per favor, comunicau-nos-les.

Salut

Toni