Una petitona solitaria: on deu ser sa mare?

Estudi i conservació de la flora de les Illes Balears
Respon
Avatar de l’usuari
Joan Bibiloni
Member
Entrades: 493
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 9:36 pm
Contacta:

Una petitona solitaria: on deu ser sa mare?

Entrada Autor: Joan Bibiloni »

Hola forers:

Dissabte passat me´n vaig dur una bona sorpresa. Per primera vegada vaig trobar una Phyllitis sagittata pel meu conte. Fins aleshores només havía aconseguit veure les que me va mostrar en Joan Rita al Torrent de Pareis i les que me va mostrar en Pere Vicens a S´Albufera. Dissabte, passejant pel camí de Ses Tres Creus me va cridar l´atenció una taqueta verda a la base d´una gran roca. D´enfora semblava un Arisarum vulgare, però vaig pensar que ara no és temps d´Arisarum. Quan la vaig veure d´aprop i encara més quan vaig girar una fronda i vaig veure els sorus, no m´ho podía creure. Mirau quina monada:

Imatge

Imatge

Imatge

Bé vaig mirar, però no en vaig veure cap altra. Hi tornaré més envant a veure si trob sa mare o les seves germanes.

Bona nit a tots: Joan
Avatar de l’usuari
Rafel Curto
Member
Entrades: 28
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 10:51 pm

Entrada Autor: Rafel Curto »

Una gran troballa Joan, just ara ha sortit el decret de la Generalitat de Catalunya on la protegeix al Principat
Avatar de l’usuari
Joan Rita
Member
Entrades: 153
Membre des de: dt. gen. 08, 2008 5:30 pm
Ubicació: UIB
Contacta:

Entrada Autor: Joan Rita »

Enhorabona, Joan, res se t'escapa! Una abraçada!
Avatar de l’usuari
Guillem Alomar
Member
Entrades: 28
Membre des de: dj. feb. 14, 2008 2:40 pm

Entrada Autor: Guillem Alomar »

Hola Biel. Aquest fi de setmana he trobat la falzia lluent (Asplenium azomanes) a un barranc de Felanitx.
Guillem
Avatar de l’usuari
Joan Bibiloni
Member
Entrades: 493
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 9:36 pm
Contacta:

Entrada Autor: Joan Bibiloni »

Hola Guillem:

(No som Biel, som Joan).

Enhorabona per la troballa!!. Asplenium azomanes a Felanitx!!!. Degueres quedar de pedra qual la vares veure. Et felicit. L´estudi d´aquesta falguera encara només comença. No m´extranyaría gens que també visqués a Menorca i a Alacant. El mapa de les localitats on s´han trobat exemplars dibuixa una línia recta i segurament hi ha poblacions encara no trobades seguint aquesta línia, des de Càdiz fins Menorca.

Joan
Avatar de l’usuari
Joan Bibiloni
Member
Entrades: 493
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 9:36 pm
Contacta:

Entrada Autor: Joan Bibiloni »

Una cabra s´ha menjat aquesta petita Phyllitis sagittata, l´unica que hi havía en tot Sóller. Només ha deixat els peciols. He tengut un gran disgust. Si no es posa remei aviat les cabres acabaràn amb tot. És una plaga terrorífica per la flora mallorquina.

Joan
Avatar de l’usuari
Rafel Curto
Member
Entrades: 28
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 10:51 pm

Entrada Autor: Rafel Curto »

No sol es que s'hagi mengat l'unica de Soller, sino, una proporcio elevada de la poblacio mundial, segur que a tota Catalunya no hi ha mes de 20 individuos.
Segueixo desde lluny lo vostre problema de les cabres, ja veig que es molt greu
Rafel Curto l’ha editat per darrera vegada el dia: dt. set. 23, 2008 8:41 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
Avatar de l’usuari
Miquel Àngel Conesa
Member
Entrades: 39
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 3:14 pm
Ubicació: Artà

Entrada Autor: Miquel Àngel Conesa »

Hola Joan!

Si, entenc el teu disgust. Per ajudar-te, lo únic que ara se m'ocorre oferir-te és una passejada per Artà (a partir de novembre), a un lloc on no tindràs cap problema per trobar Phyllitis sagittata pel teu compte (i altres falgueretes). Potser això t'alegra una mica!... tot i que segurament també veurem cabres...

Ja diràs coses!
Salut!

Miquel Àngel
Avatar de l’usuari
Joan Bibiloni
Member
Entrades: 493
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 9:36 pm
Contacta:

Entrada Autor: Joan Bibiloni »

Moltes gràcies pel reu oferiment, Miquel Angel. Ets molt amable. No conec la zona d´Artà. Si m´anim a visitar-la ja et diré coses.

De Phyllitis sagittata en conec una petita població al naixement del Torrent de Pareis dins el terme d´Escorca, que me va mostrar en Joan Rita i una altra dins S´Albufera que me va mostrar en Pere Vicens. D´aquesta darrera població albuferera en tenc sembrades espores dins una fiambrera, que ja han germinat i que ara, amb la frescor de la tardor, es posaràn a creixer depressa. Si tot va bé, a la primavera ja tendré petites falgueretes per a regalar a en Pere Vicens, per a que les sembri a llocs adequats de S´Albufera aprop de sa mare. ( Si no l´has vist, hi ha un missatge meu sobre aquesta Phyllitis sagittata que creix a devora s´aigua de S´Albufera titolat: "Moltes gràcies, Pere Vicens" del passat més de maig amb la darrera resposta al juliol. )

Salut!
Avatar de l’usuari
Miquel Àngel Conesa
Member
Entrades: 39
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 3:14 pm
Ubicació: Artà

Entrada Autor: Miquel Àngel Conesa »

A manar, Joan!
En voler conèixer la zona ja me diràs que vols veure!

Salut!
Avatar de l’usuari
Joan Bibiloni
Member
Entrades: 493
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 9:36 pm
Contacta:

Entrada Autor: Joan Bibiloni »

Avui he fet aquesta foto a sa petita Phyllitis sagittata sollerica que fa uns díes se va menjar una cabra. Fa pena la pobra:

Imatge

Bones tardes a tots: Joan
Respon