Hieraaetus pennatus, fase pàlida a la uib
- miquel angel
- Member
- Entrades: 57
- Membre des de: dl. set. 06, 2010 4:28 pm
- Ubicació: palma de mallorca
Hieraaetus pennatus, fase pàlida a la uib
pot esser el mateix animaló que vaig veure la setmana passada al femeter de son reus?. Aquesta vegada estaba competint amb un petit Xoriguer, que no deixaba d'escridassar-l'ho. Sembla que el sementer que hi ha davant la uib i el generador de corrent del parc bit, és un bon lloc per observar-hi rapinyaires. Allà a més també hi van ses milanes, i petits falcons que no he pogut identificar. el més de novembre hi vaig veure dues milanes que feien sa vida imposible aun agró imperial que estava possat al terra
- Carlota Viada
- Member
- Entrades: 117
- Membre des de: dt. gen. 08, 2008 12:08 pm
Hola Miquel Àngel,
Hi ha més de 200 parelles d'àguila calçada a Mallorca, moltes 'pasturen' pel raiguer per alimentar-se. Crec que el més raonable és pensar que se tracta d'individus diferents, els que vas veure a son Reus i llavors a la UIB.
Els xoriguers són més àgils que les calçades, i si defensen territori poden arribar a ser molt agressius! un mes de març de fa un parell d'anys vaig poder gaudir, impactada, de com un mascle de xoriguer va atacar a dos àguiles calçades fins al punt de fer-les tombar a terra, va ser l'últim recurs que van tenir per poder escapar del ferotge xoriguer.
Sort i continua amb les observacions de rapinyaires!
Carlota
Hi ha més de 200 parelles d'àguila calçada a Mallorca, moltes 'pasturen' pel raiguer per alimentar-se. Crec que el més raonable és pensar que se tracta d'individus diferents, els que vas veure a son Reus i llavors a la UIB.
Els xoriguers són més àgils que les calçades, i si defensen territori poden arribar a ser molt agressius! un mes de març de fa un parell d'anys vaig poder gaudir, impactada, de com un mascle de xoriguer va atacar a dos àguiles calçades fins al punt de fer-les tombar a terra, va ser l'últim recurs que van tenir per poder escapar del ferotge xoriguer.
Sort i continua amb les observacions de rapinyaires!
Carlota
- miquel angel
- Member
- Entrades: 57
- Membre des de: dl. set. 06, 2010 4:28 pm
- Ubicació: palma de mallorca