Hieraaetus pennatus, fase pàlida a la uib

Estudi i conservació dels aucells a les Illes Balears
Respon
miquel angel
Member
Entrades: 57
Membre des de: dl. set. 06, 2010 4:28 pm
Ubicació: palma de mallorca

Hieraaetus pennatus, fase pàlida a la uib

Entrada Autor: miquel angel »

pot esser el mateix animaló que vaig veure la setmana passada al femeter de son reus?. Aquesta vegada estaba competint amb un petit Xoriguer, que no deixaba d'escridassar-l'ho. Sembla que el sementer que hi ha davant la uib i el generador de corrent del parc bit, és un bon lloc per observar-hi rapinyaires. Allà a més també hi van ses milanes, i petits falcons que no he pogut identificar. el més de novembre hi vaig veure dues milanes que feien sa vida imposible aun agró imperial que estava possat al terra
Carlota Viada
Member
Entrades: 117
Membre des de: dt. gen. 08, 2008 12:08 pm

Entrada Autor: Carlota Viada »

Hola Miquel Àngel,
Hi ha més de 200 parelles d'àguila calçada a Mallorca, moltes 'pasturen' pel raiguer per alimentar-se. Crec que el més raonable és pensar que se tracta d'individus diferents, els que vas veure a son Reus i llavors a la UIB.
Els xoriguers són més àgils que les calçades, i si defensen territori poden arribar a ser molt agressius! un mes de març de fa un parell d'anys vaig poder gaudir, impactada, de com un mascle de xoriguer va atacar a dos àguiles calçades fins al punt de fer-les tombar a terra, va ser l'últim recurs que van tenir per poder escapar del ferotge xoriguer.
Sort i continua amb les observacions de rapinyaires!
Carlota
miquel angel
Member
Entrades: 57
Membre des de: dl. set. 06, 2010 4:28 pm
Ubicació: palma de mallorca

Entrada Autor: miquel angel »

Moltes gracies Carlota pel teu comentari, ja aniré portant noticies.un saludo, Miquel angel
Respon