Una observació "guapa"

Estudi i conservació dels aucells a les Illes Balears
Respon
Maties Rebassa
Member
Entrades: 1030
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 5:52 pm

Una observació "guapa"

Entrada Autor: Maties Rebassa »

Avui he tengut la sort de fer una d'aquestes observacions que jo dic "guapes", que crec que recordaré molt de temps, tot i la meva mala memòria.
17'30 hores, sol a la meva esquena i jo observant a l'Albufereta, des de la carretera interior que voreja la Reserva i des del cotxe mateix, unes ànneres llunyanes quan, de cop, entra dins el camp de visió dels prismàtics un mussol migrant (Asio flammeus) volant molt baix i a curta distància.
Per a la meva sorpresa i satisfacció, el mussol enfila recte cap a mi, s'acosta, s'acosta, s'acosta..., s'acosta..., i quan està a només 20 metres escassos es tira dins l'herba del campet que tenia al davant. Fantàstic! S'aixeca tot d'una i al cap d'uns segons es torna a tirar dins l'herba. Es torna a aixecar, se'n va uns metres cap a l'esquerra i, ja a uns 30 o 40 metres de la meva posició, es tira una tercera vegada dins l'herba alta. Aquesta tercera vegada per ventura ha aconseguit agafar alguna cosa (no ho sé, l'herba era massa alta) ja que ha estat un grapat de minuts al terra. Després s'ha aixecat i ja ha marxat.
Vaja, que si hagués duit una càmera li hagués fet una foto de DNI :-))

Ah, una altra observació curiosa la vaig fer ahir. Vaig veure 2 oronelles (Hirundo rustica) posades a un fil de corrent i una d'elles tenia encara plomatge juvenil. L'altra era un mascle adult. Una mica estrany, no?

Salut!
Amor, alenteix-te. El final mai és tan divertit com l'inici. Per favor, continua essent un infant en algun lloc del teu cor.
Original of the species, U2
Cati
Member
Entrades: 455
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 5:57 pm
Contacta:

Entrada Autor: Cati »

Enhorabona, Maties! M'he "imaginat" la teva observació i .... quina enveja!!!. Jo li he d'agrair a nen Lalo Ventoso, la meva única observació al camp d'Asio flammeus. Un bitxo realment hermòs!
Salut!
Cati
E. Amengual
Member
Entrades: 126
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 7:58 pm

Entrada Autor: E. Amengual »

Maties Rebassa ha escrit:Ah, una altra observació curiosa la vaig fer ahir. Vaig veure 2 oronelles (Hirundo rustica) posades a un fil de corrent i una d'elles tenia encara plomatge juvenil. L'altra era un mascle adult. Una mica estrany, no?

Salut!
Enhorabona pel mussol Maties, que guapo!
Respecte l'oronella, jo ja he llegit (no sé on...) d'individus encara en plomatge juvenil a la primavera. Lo més senzill és pensar-hi que no han fet encara la muda per la raó que sigui, però també hi ha gent que pensa que es tracta d'aucells nascuts al sud d'Àfrica. Es pensa que alguns exemplars nidifiquen allà durant el nostre hivern i els polls nascuts es mesclen amb el 'mogollón' que torna cap al Nord. De fet, ja s'han trobat criant a Tailàndia i Argentina, per què no a Àfrica? Miraré mem si trob qualque cosa. Interessant de veres!
E. Amengual l’ha editat per darrera vegada el dia: dv. feb. 11, 2011 10:46 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
Respon