Tenia el cotxe aturat a un dels caminois de terra que hi ha al blanquer de Maria de la Salut (i jo a dins, xerrant pel mòbil) quan, de cop, ve un petit falcó volant ràpid i en línia recta a tocar de terra cap el meu cotxe, es desvia lo just per no pegar amb el vehicle (va passar pel morro del cotxe, volant igualment a molt baixa altura), i tot just després fa un intent de captura d'un petit passeriforme, sense èxit.
Era un mascle (crec que de segon any, ja que li vaig veure rectrius barrades en l'intent de caça) d'esmerla, Falco columbarius! I pens que va venir directe cap el cotxe amb tota la intenció d'aprofitar-lo per no ser vist i poder atacar per sorpresa! Per ventura va ser simple casualitat, clar, però la manera d'atacar em fa pensar així.
Vaig estar uns segons preciosos a reaccionar i agafar la càmera que duia dins el cotxe, i quan li vaig poder fer alguna foto ja estava lluny (seguia volant sempre a tocar d'herba). A uns centenars de metres va fer un segon intent de captura d'un passeriforme, i tot just després de l'atac es va tirar al terra (per ventura va aconseguir atrapar alguna cosa, no ho sé ja que estava massa lluny).
Uns retalls testimonials de l'esmerla quan ja estava bastant enfora:

Animat per l'observació vaig decidir fer una volta per la zona. Vaig veure 1 femella d'arpella (Circus aeruginosus), 3 àguiles calçades (Hieraaetus pennatus, 2 f.fosca i 1 f.clara), i 2 milanes de segon any (Milvus milvus) sense marques. També 2 xàtxeros grocs (Motacilla flava), 1 hortolà de canyet (Emberiza schoeniclus) i poques aloses (Alauda arvensis), es veu que la majoria ja ha partit.
Salut!