Prunella collaris

Estudi i conservació dels aucells a les Illes Balears
Respon
Juan J. Bazán
Member
Entrades: 1134
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 7:45 pm
Ubicació: Son Rapinya (Palma)

Prunella collaris

Entrada Autor: Juan J. Bazán »

No hay nada en lo que las aves difieran más de los humanos que en la forma en la que pueden construir, y dejar el paisaje tal como estaba antes. Robert Lynd.
Maties Rebassa
Member
Entrades: 1030
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 5:52 pm

Entrada Autor: Maties Rebassa »

Hola.
Avui na Susana, en Lalo i jo hem pogut veure un mínim de 17 exemplars de xalambrí de muntanya (Prunella collaris) al Puig Major. Dues imatges testimonials:

Imatge

Imatge

Hem vist un voltor amb plomes decolorades a l'ala dreta:

Imatge

Però el voltor que més s'ha apropat, permetent-nos veure'l a plaer, ha estat un voltor foraster:

Imatge

Salut!
Amor, alenteix-te. El final mai és tan divertit com l'inici. Per favor, continua essent un infant en algun lloc del teu cor.
Original of the species, U2
xavi aramburu
Member
Entrades: 97
Membre des de: dl. juny 28, 2010 10:06 pm
Ubicació: Palma; Calvià
Contacta:

Entrada Autor: xavi aramburu »

Avui a Massanella.

Unes Gralles de bec groc( Pyrrhocorax graculus) devers 30 volant per els nostres caps.
3 voltors negres, junts.
4 voltors forasters, junts i donant voltes.
1 Tord comú, a una branca dels últims arbres que quedaven antes del cim.
4 Corbs molestant la milana.

Imatge

Imatge
Bec color groc
xavi aramburu l’ha editat per darrera vegada el dia: dg. gen. 30, 2011 10:40 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
Gabriel
Member
Entrades: 347
Membre des de: dv. juny 05, 2009 4:50 pm
Ubicació: Calvià Poble
Contacta:

Entrada Autor: Gabriel »

Bones Xavi i resta de forers,

Crec que es podria tractar de JOVES de Gralla de bec vermell (Pyrrhocorax pyrrhocorax), o corbs i que la llum hagues pogut fer un efecte...

S. Biel
GRUP D'ORNITOLOGIA DE CALVIÀ

www.goc-calvia.blogspot.com
xavi aramburu
Member
Entrades: 97
Membre des de: dl. juny 28, 2010 10:06 pm
Ubicació: Palma; Calvià
Contacta:

Entrada Autor: xavi aramburu »

Corb per el tamany i per el comportament no crec, la llum tampoc, n' he fet a uns quants i molts tenen el bec groc.
Poden ser joves, no ho sé

Imatge

Imatge
xavi aramburu l’ha editat per darrera vegada el dia: dg. gen. 30, 2011 10:46 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
Toni Muñoz
Member
Entrades: 362
Membre des de: dt. des. 11, 2007 8:50 pm

Entrada Autor: Toni Muñoz »

Xavi, jo diria que els exemplars de la fotografia ampliada són corbs. Fixat en la coa, molt arrodonida (en les Pyrrhocorax la coa és bastant quadrada). El bec també me sembla bastant robust, típic de corb. Pens que la il·luminació i les lluentors del bec potser ajuden a la confusió. En tot cas, les sentires cridar? Les gralles solen fer molt d'escàndol, amb uns crits inconfusibles.

Salut

Toni
jaume adrover
Member
Entrades: 308
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 3:57 pm

Entrada Autor: jaume adrover »

Hola

mmm...podrien ser corbs, no? alerta que enganen molt aquests bergants.

Salut

Jaume
La vit-ta é la que trabaha, el cuerpo é un bulto.
Alex
Member
Entrades: 192
Membre des de: dt. gen. 08, 2008 11:07 pm

Entrada Autor: Alex »

Hola , ahir dematí a les 13 h. al pas de Ponent de La Mola de S'Esclop varem poder veure una gralla de bec groc (Pyrrhocorax graculus), la imatge esta feta amb el mobil, pot ferir la sensibilitat d'alguns membres de aquest forum

Imatge

Salut
Alex
Maties Rebassa
Member

Ep, retornant a aquest tema, crec que no estaria de més que es pengin aquí totes les fotos que s'hagin pogut fer a les possibles gralles de bec groc (si els autors volen, clar), per a veure si entre tots podem treure res en clar (encara que serà el comité de rareses qui haurà de determinar, evidentment).
O per ventura seria encara millor intentar fer més sortides als cims de la serra, a veure si es segueixen vegent aquests bitxos.

He de dir que avui he vist una ampliació de la foto de n'Àlex i l'au no té gens mala pinta per ser efectivament una gralla de bec groc. Llàstima que no es puguin transcriure reclams, que en el cas d'aquests còrvids són o poden ser sense cap dubte definitius.

Salut!
Maties Rebassa l’ha editat per darrera vegada el dia: dt. març 15, 2011 10:17 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
Amor, alenteix-te. El final mai és tan divertit com l'inici. Per favor, continua essent un infant en algun lloc del teu cor.
Damià Jaume
Member
Entrades: 136
Membre des de: dt. maig 06, 2008 7:36 pm

Entrada Autor: Damià Jaume »

Respecte a la primera foto de n'Alex, crec, com en Jaume, que es tracta d'un corb. Rera l'episodi del me que vos vaig relatar, vaig estar damunt la cinquantena de corbs que s'han instal·lat per casa, i el bec sembla a vegades ben groc si els veus sota un sol ben lluent.

De la darrera foto, no puc opinar (el bitxo és un punt negre a l'espai).

Saludos

P.D. Hi han hagut avistaments enguany de les de bec vermell?
Maties Rebassa
Member

Damià, les primeres fotos no són de n'Àlex, jo em referia a la darrera foto, que és la que he pogut veure ampliada.
Referent a les ampliacions que ha passat al fòrum en Xavi, jo també pens que es tracta de corbs, però ell cita unes 30 gralles, hi podria haver gralles mesclades amb els aparents corbs? Per això deia lo de veure més fotos, si és possible.

En tot cas, ara tenim un al·licient més per mirar-nos cada còrvid que es creui per allà on anem.

Salut!
miquel angel
Member
Entrades: 57
Membre des de: dl. set. 06, 2010 4:28 pm
Ubicació: palma de mallorca

Entrada Autor: miquel angel »

Hola forers, avui horabaixa, dvers les 18h crec que he vist dues gralles de bec groc als penyasegats del mirador de ses puntetes a valldemossa. Al principi em pensava que eren corbs, ja que anaven i venien d'una ecletxa del roquissar, com si hi tenguesin es niu, però després un individuo ha baixat cap al bosc on jo estava fent feina, i es veia clarament que tenia el bec groc!!! malauradament no duia ni els prismatics ni el telescopi, així que no puc asegurar la cita. de totes maneres el dilluns hi tornaré, a veure si hi ha sort...
Alex
Member
Entrades: 192
Membre des de: dt. gen. 08, 2008 11:07 pm

Entrada Autor: Alex »

Aqui teniu la cutre foto de la presumpte gralla de bec groc de S'Esclop un poc ampliada, es pot veure la base de la coa i les ales arrodonides, aquesta imatge pot ferir la sensibilitat de fotògrafs i retratistes.

Imatge

Salut
Alex
Maties Rebassa
Member

Ep, com ja vaig comentar, jo pens que aquesta foto mostra efectivament una gralla de bec groc. No es veu el color del bec però l'estructura d'ales i coa encaixa perfectament, baix el meu punt de vista, amb aquesta espècie i no amb cal altra.
Si el bec era groc i els reclams també s'ajustaven al que s'espera de la gralla de bec groc (alguns exemples a http://www.xeno-canto.org/europe/browse ... graculus), crec que la cita té molts números per ser considerada bona.

Per cert, tot i que hi ha algunes cites publicades d'aquesta espècie (la darrera de 1993, crec), no n'hi ha cap encara d'homologada.

Salut!
Respon