Posta de llagost egipci

Estudi i conservació de la fauna vertebrada (no aus) a les Illes Balears
Respon
Maties Rebassa
Member
Entrades: 1030
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 5:52 pm

Posta de llagost egipci

Entrada Autor: Maties Rebassa »

Avui he trobat una femella de llagost egipci (Anacridium aegyptium), enorme, fent la posta a un dels camins de s'Albufera. M'ha estranyat que fes la posta just al mig del camí, a una zona de sòl molt compacte i endurit, però potser això és habitual, no ho sé. Tampoc sé si la data és primarenca o és habitual, perdonau el meu desconeixement d'aquests temes. En tot cas, he volgut penjar la dada al foro per si resulta d'interès.
Bones festes!
Amor, alenteix-te. El final mai és tan divertit com l'inici. Per favor, continua essent un infant en algun lloc del teu cor.
Original of the species, U2
Xavi
Member
Entrades: 583
Membre des de: dc. gen. 09, 2008 11:08 am
Ubicació: a ca meva

Entrada Autor: Xavi »

Segurament una femella que ha passat l'hivern en estat adult i ha conservat l'esperma des de la passada tardor. Durant primavera i estiu les nimfes creixen fins que arriben a adults a la tardor, moment en el que es reprodueixen. Els mascles són quasi de la meitat de mida i volen millor.
Abans de l'hivern moren o sobreviuen com aquest exemplar en qüestió.
Encara que la terra sigui dura i seca, és preferible al fang de les voreres dels canals d'albufera on es podririen o serien depredats.
És possible que no hagués fet l'orifici ella tota sola. A vegades aprofiten encletxes ja fetes o orificis abandonats d'aranyes Nemesia. Després ja el fan més gros i rodó per fer la posta.
Xavier Canyelles.

"Entomos & Malakos"
Maties Rebassa
Member
Entrades: 1030
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 5:52 pm

Entrada Autor: Maties Rebassa »

Moltes gràcies Xavi! Ets una enciclopèdia entomològica :)
Amor, alenteix-te. El final mai és tan divertit com l'inici. Per favor, continua essent un infant en algun lloc del teu cor.
Original of the species, U2
Respon