Aquesta papalloneta viu també a Balears i a tota la zona mediterrània en general. Es diu Utetheisa pulchella. Desconec si aquesta és una subespècie diferent.
La foto em sembla la mar de xula, amb la "llengua" ben dins la flor de la Thymelaea. Molt informativa!
Xavi, si dius que també es troba a Balears, potser va lligada a la Thymelaea hirsuta, com sembla que passa al N d'Àfrica veient la foto d'en Joan Vicenç, no? Interessant!
La foto em sembla la mar de xula, amb la "llengua" ben dins la flor de la Thymelaea. Molt informativa!
Xavi, si dius que també es troba a Balears, potser va lligada a la Thymelaea hirsuta, com sembla que passa al N d'Àfrica veient la foto d'en Joan Vicenç, no? Interessant!
Salut!
He mirat la bibliografia i com a planta hoste d'aquesta espècie: Myosotis, Echium, Borago i Anchusa. Jo no en tenc ni idea de plantes.
L'adult pot libar a qualsevol floreta que trobi.
Aquesta papallona la varem poder observar a la zona de son Bordoll, al Molinar, allà mateix on volen urbanitzar. Em sembla que es tracta de la mateixa Utetheisa pulchela, que vaig fotografiar a la costa de Tunis i que vaig publicar aquí mateix. Per tant l'he tornada a trobar a vora de la costa mediterrània, en aquest cas a la de la Mallorca meridional. Salut.
Creo que Maties, ya va a hablar de esta mariposa nocturna y como dice Xavi parece que este año la explosión ha sido fuerte en muchos lugares de nuestras islas.
Yo mismo fuí testigo de una gran "mariposada" en terrenos cercanos a Salobrar de Campos en el mes de octubre.
Ya la conocía pero aquello era bestial.
Es pareix molt a l'eruga de Marumba quercus, però no sé dir-te si ho és.
Salut!
Amor, alenteix-te. El final mai és tan divertit com l'inici. Per favor, continua essent un infant en algun lloc del teu cor.
Original of the species, U2
Només arribar avui al parc (sa Dragonera), en Joan Rayó m'ha avisat novament de la presència de Utetheisa pulchella a la zona des Lladó. Ho hem pogut constatar tots sense cap dificultat.