La coneixeu?
- Joan Vicenç
- Member
- Entrades: 673
- Membre des de: dl. abr. 14, 2008 9:17 pm
- Ubicació: Alaró
- Contacta:
La coneixeu?
És de la mateixa zona que l'anterior, és a dir costa nordest de Tunísia (Àfrica)
- Miquel Àngel Conesa
- Member
- Entrades: 39
- Membre des de: dl. gen. 07, 2008 3:14 pm
- Ubicació: Artà
- Joan Vicenç
- Member
- Contacta:
He mirat la bibliografia i com a planta hoste d'aquesta espècie: Myosotis, Echium, Borago i Anchusa. Jo no en tenc ni idea de plantes.Miquel Àngel Conesa ha escrit:Joan Vicenç!
La foto em sembla la mar de xula, amb la "llengua" ben dins la flor de la Thymelaea. Molt informativa!
Xavi, si dius que també es troba a Balears, potser va lligada a la Thymelaea hirsuta, com sembla que passa al N d'Àfrica veient la foto d'en Joan Vicenç, no? Interessant!
Salut!
L'adult pot libar a qualsevol floreta que trobi.
Xavier Canyelles.
"Entomos & Malakos"
"Entomos & Malakos"
- Joan Vicenç
- Member
- Contacta:
Aquesta papallona la varem poder observar a la zona de son Bordoll, al Molinar, allà mateix on volen urbanitzar. Em sembla que es tracta de la mateixa Utetheisa pulchela, que vaig fotografiar a la costa de Tunis i que vaig publicar aquí mateix. Per tant l'he tornada a trobar a vora de la costa mediterrània, en aquest cas a la de la Mallorca meridional. Salut.
Hola chicos.
Creo que Maties, ya va a hablar de esta mariposa nocturna y como dice Xavi parece que este año la explosión ha sido fuerte en muchos lugares de nuestras islas.
Yo mismo fuí testigo de una gran "mariposada" en terrenos cercanos a Salobrar de Campos en el mes de octubre.
Ya la conocía pero aquello era bestial.
JOSE LUIS MARTINEZ
Creo que Maties, ya va a hablar de esta mariposa nocturna y como dice Xavi parece que este año la explosión ha sido fuerte en muchos lugares de nuestras islas.
Yo mismo fuí testigo de una gran "mariposada" en terrenos cercanos a Salobrar de Campos en el mes de octubre.
Ya la conocía pero aquello era bestial.
JOSE LUIS MARTINEZ
- Joan Vicenç
- Member
- Contacta:
- Joan Carles Salom
- Member
- Entrades: 31
- Membre des de: dt. set. 08, 2009 8:05 am
- Maties Rebassa
- Member
- Entrades: 1030
- Membre des de: dl. gen. 07, 2008 5:52 pm
- Martin Honey
- Member
- Entrades: 43
- Membre des de: dv. jul. 22, 2011 10:21 pm
- Jaume GD Sancho
- Member
- Entrades: 49
- Membre des de: dj. ago. 11, 2011 10:13 pm
- Jaume GD Sancho
- Member
- Entrades: 49
- Membre des de: dj. ago. 11, 2011 10:13 pm
a sa Dragonera:
dia 11 nov:
- uns 6 exemplars de Utetheisa pulchella a zona es Lladó.
dia 13 nov:
- idem a zona es Lladó, amb la particularitat d'haver trobat un exemplar mort. Vol dir això que ja han pogut criar a la zona?
- 2 exemplars a la rotonda d'Andratx / carretera Port d'Andratx.
Salut i gràcies per endavant!
dia 11 nov:
- uns 6 exemplars de Utetheisa pulchella a zona es Lladó.
dia 13 nov:
- idem a zona es Lladó, amb la particularitat d'haver trobat un exemplar mort. Vol dir això que ja han pogut criar a la zona?
- 2 exemplars a la rotonda d'Andratx / carretera Port d'Andratx.
Salut i gràcies per endavant!