Comportaments curiosos

Estudi i conservació dels aucells a les Illes Balears
Respon
Maties Rebassa
Member
Entrades: 1030
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 5:52 pm

Comportaments curiosos

Entrada Autor: Maties Rebassa »

Bones, avui he pogut observar, un quasi darrera l'altre, dos comportament curiosos que implicaven diferents espècies.

En el primer s'han vist involucrades una fotja i una arpella jove. L'arpella s'ha tirat al damunt de la fotja en una bassa de certa fondària i, després d'uns primers moments en que la fotja ha oposat resistència, l'ha acabat ofegant i mantenint dins l'aigua durant quasi 10 minuts. L'arpella surava damunt la fotja, de fet es podia veure com el vent l'anava desplaçant cap a la vorera de la bassa. De cop ha intentat anar-se'n volant amb la fotja a les urpes però no ha pogut i la fotja ha caigut. Per a la meva sorpresa, la fotja seguia viva (no sé com s'ho ha fet) però ben tocada! L'arpella estava cansada i s'ha anat a descansar damunt un tamarell proper, i la fotja ha quedat surant a l'aigua i recuperant-se. Després d'uns minuts l'arpella se li ha tornat tirar al damunt però la fotja li ha mostrat els seus poderosos peus i l'arpella no s'ha atrevit (imagin quie per cansansi) a tirar-se de nou dins l'aigua, així que s'ha tornat al tamarell. La fotja estava a l'aigua a no més de 10 metres i de nou l'arpella s'ha anat cap a ella però de nou la fotja s'hi ha tornat i l'arpella ha reculat cap al tamarell. Així les he deixat, una damunt el tamarell descansant, l'altra dins l'aigua quasi als peus del tamarell, sense forces per anar-se'n.

En el segon s'han vist implicat una àguila peixatera i uns agrons (i un peix). La peixatera ha capturat un peix bastant grosset i s'ha anat a menjar-lo a un posador en forma de T de devers metre i mig d'altura que estava situat enmig d'una bassa d'aigües somes. Tot d'una s'ha anat a posar davall el posador un agró blanc gros, apuntant amb el bec cap el peix que tenia la peixatera agafat amb les urpes. Per uns moments he pensat que intentaria llevar-li el peix, però al cap d'una estona m'he adonat del que volia, que no era altra cosa que esperar que a la peixatera li caiguessin alguns trossets de peix, com de fet ha anat passant cada certa estona. Cada cop que queia un trosset de peix, l'agró se'l menjava. Al cap d'uns minuts l'agró blanc gros ha partit però al seu lloc han arribat 2 agrons més (un blau, un blanc) i s'han posat a fer el mateix. Es veu que la peixatera no és gaire fina quan menja, ja que els dos agrons han pogut seguir espipellant bocinets de peix.

Salut!
Amor, alenteix-te. El final mai és tan divertit com l'inici. Per favor, continua essent un infant en algun lloc del teu cor.
Original of the species, U2
biel servera
Member
Entrades: 310
Membre des de: dg. març 08, 2009 8:23 pm

Entrada Autor: biel servera »

Hola Maties i companyia,
aixo dels agrons m'ha recordat aquest episodi que vaig veure, esta feta el 12 de gener d'enguany (Bishop I). Era realment gracios, al cap d'una estona hi havia un estol de fotges que li anaven darrera, crec recordar que a la fi el peix va quedar per alla surant. Acabaran com les vacas locas, supos que s'aferren a lo primer que troben, pero jo nomes les havia vist menjant vegetals... no?
Si no estic equivocat, en Miquel Angel Reus m'havia comentat que per la zona el dia anterior unes E. alba havien estat pescant per la zona, alomillor eren les sobres.

Imatge

Au, salut
Respon