Ahir vaig trobar a s'hort un exemplar mort de musaranya. Em sembla que és un exemplar de Suncus etruscus. Ho podríeu confirmar?
Ja hi havia cites d'aquesta espècie a Sóller?
Vaja, pareix que el Suncus etruscus s'ha escampat ja per tot. Si està a Sóller, la podem considerar ja com a mamífer de Tramuntana. P.D: la mosca Calliphora vicina, està allà per comparació de mides? o és casualitat? je, je.
La cita de la mussaranya nana que ha fet en Carriquí (Marc), té una rellevancia especial, ja que sols teniem dues cites anterios dins l'àmbit del PNST. Alguns exemplars que foren trobats per en Joan Bruno a Bunyola (Pinya et al., 2008. Orsis, 23), si bé 500 metres fora de paratge. L'any 2010 es va trobar un altre exemplar a la Comuna de Bunyola per part d'un professor de l'IES Esporles, i ara aquesta cita. Estic parlant sempre dins l'àmbit del PNST.
Pel que jo tinc constància a Sóller no hi havia cap cita anterior.
Enhrobona per la troballa, ja que cita a cita és coneix una mica més la distribució d'aquesta espècie a Mallorca, que pel que sembla ha passat desapercebuda per per tots durant anys.
Bones gent,
mirau l'altra dia me varen dir 2 cites més de musaranya
Clar, no ho varen fotografiar ni res. Me qued en la confiança que
és gent de foravila i m'asseguraren que no era cap ratolí. De fet, la descripció fou que eren molt petits i amb el morro allargat.
Concretament: 1 cita me la va dir el meu germà Joan que l'havia vista a la serra i que no podria recordar a on. Jo li he dit que miri de fer memòria.
I l'altre, va ser la setmana passada, una companyera del meu poble de Ses Salines, me va dir que a la zona coneguda, com "ses colònies" entre el nucli urbà de sa Colònia de Sant Jordi i el de Ses Salines. Concretament, me va dir, que son pare le va cridar pq dins la piscina hi havia un animaló ofegat que no sabia que era. I ella el va treure i en veure'l no va dubtar en dir que era una musaranya.
ës gent, que no esta molt pendent d'aquestes coses, i no li havien donat massa importància.
Però bé, jo ho faig constar, pq m'ho contaren el dissabte passat.