Bon dia a tothom,
Aquest hivern sembla que ha hagut a Menorca un augment d'individus hivernants de Remiz pendulinus. Tot i que es fa molt difícil comparar nombres d'aquesta espècie donats els seus hàbits, aquesta és l’impressió que a jo em dona. Sabeu si ho heu notat també a la resta d'illes?
Per un altra banda, fa uns hiverns, vaig anellar un exemplar de Emberiza schoeniclus de la subespècie Witherbyi a una zona humida del nord de Menorca i un altre a Son bou, al sud de l'illa. Aquest any ja en duc dos, una femella a s’Albufera des Grau i un mascle a Son Bou. Si no ho tinc mal entès, són bastant sedentaris però, teniu constància d'alguna recuperació a Mallorca de fora de l'illa? o a altres bandes de la Península? En principi aquestes captures han estat sempre a l'hivern, tot i que l'esforç també és major en aquesta època de l'any.
També vos volia comentar la situació del Aythya nyroca a Menorca. Els darrers anys, a passat de ser un hivernant molt escàs i irregular, a regular i simplement escàs. Aquest hivern concretament, al cens d'aquàtiques, s'han observat cinc individus a s’Albufera des Grau i sis a Son Saura del nord. No és l'any que més, ja que l'any 2009 es van observar 14 a Son Saura del Nord. Aquest darrer any, també s'ha observat una parella tota la primavera i l’estiu a s’Albufera, tot i que no s'ha detectat la cria; i un individu solitari a Son Saura del Nord. Personalment, no m'estranyaria que fos un dels properes anàtids a criar a Menorca. Pel que he vist als censos d'aquàtiques a la resta d'illes, no hi ha cap exemplar, no? Però heu notat un augment de presencia hivernal de l'espècie o presencia en època de cria?
Bon cap de setmana a tothom
Xavier Méndez
Remiz pendulinus, E. S. witherbyi i Aythya nyroca
- Xavi Méndez
- Member
- Entrades: 22
- Membre des de: dl. gen. 21, 2008 10:16 pm
- Oliver Martínez
- Member
- Entrades: 228
- Membre des de: dc. gen. 09, 2008 7:24 pm
- Ubicació: Eivissa
- Contacta:
Hola Xavi. Respecte a Remiz pendulinus a Eivissa, encara que el seu estatus és d'hivernant rar el nombre cites és escassísim limitant-se a 3 anellaments a l'hivern de 1993-1994 i un ex observat a l'hivern de 1995. Durant aquells anys realitzava anellaments periódics a ses Feixes de Talamanca l'unica localitat d'Eivissa on s'ha localitzat aquesta espècie. Els anys següents anellant als mateixos indrets ni tan sols va detectar la presència d'aquest ocell. Des del desembre de 1995 no s'ha observat l'espècie a l'illa.
Aythya nyroca és migrant rar amb registres d'un ex a ses Feixes de Talamanca entre abril i juny de 1991 (la primera vegada que veia aquesta anàtida a la meva vida). Amb posterioritat s'ha vist l'abril de 1995 a un bassa de reg; essent la darrera observació a Eivissa el juny de 2003 d'un ex recollit exhaust a una cala al nord de l'illa.
Salut
oliver
Aythya nyroca és migrant rar amb registres d'un ex a ses Feixes de Talamanca entre abril i juny de 1991 (la primera vegada que veia aquesta anàtida a la meva vida). Amb posterioritat s'ha vist l'abril de 1995 a un bassa de reg; essent la darrera observació a Eivissa el juny de 2003 d'un ex recollit exhaust a una cala al nord de l'illa.
Salut
oliver
Ladran, amigo Sancho, luego cabalgamos.
- jordi muntaner
- Member
- Entrades: 523
- Membre des de: dl. gen. 07, 2008 5:08 pm
Hola Xavi,
Enguany, a Mallorca, he vist pardes (Aythya nyroca) tres vegades, sempre un exemplar: el 7 de maig i el 25 de setembre al prat d'Alcúdia i el 6 d'octubre a la bassa de Can Gudiet, a son Ferriol (Palma). Per a jo són moltes més citacions que altes anys.
A veure si la cosa va a més i comença a niar a Menorca, estaría molt bé ja que és una espècie catalogada a Espanya en perill d'extinció.
Salut,
Jordi
Enguany, a Mallorca, he vist pardes (Aythya nyroca) tres vegades, sempre un exemplar: el 7 de maig i el 25 de setembre al prat d'Alcúdia i el 6 d'octubre a la bassa de Can Gudiet, a son Ferriol (Palma). Per a jo són moltes més citacions que altes anys.
A veure si la cosa va a més i comença a niar a Menorca, estaría molt bé ja que és una espècie catalogada a Espanya en perill d'extinció.
Salut,
Jordi
- Xavi Méndez
- Member
- Entrades: 22
- Membre des de: dl. gen. 21, 2008 10:16 pm
Bon dia,
Oliver ja m'havies comentat que el Remiz pendulinus no era molt comú a Eivissa, però podia ser que si noltros en teníem més que altres anys (impressió personal), voltros també. No et preocupis, ja t'enviaré unes fotos, je, je.
Les dades de Aythya nyroca que em comenteu n'Oliver i en Jordi semblen ser d'individus majoritàriament migrants per les dates. En referia més a hivernants o a individus estivals, que és el que observem aquí.
De totes formes moltes gràcies per les vostres respostes.
Salut
Xavier Méndez
Oliver ja m'havies comentat que el Remiz pendulinus no era molt comú a Eivissa, però podia ser que si noltros en teníem més que altres anys (impressió personal), voltros també. No et preocupis, ja t'enviaré unes fotos, je, je.
Les dades de Aythya nyroca que em comenteu n'Oliver i en Jordi semblen ser d'individus majoritàriament migrants per les dates. En referia més a hivernants o a individus estivals, que és el que observem aquí.
De totes formes moltes gràcies per les vostres respostes.
Salut
Xavier Méndez