Blanquer de Maria de la Salut

Estudi i conservació dels aucells a les Illes Balears
Respon
Maties Rebassa
Member
Entrades: 1030
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 5:52 pm

Blanquer de Maria de la Salut

Entrada Autor: Maties Rebassa »

Avui horabaixa hi havia dues femelles d'arpella pàl·lida (Circus cyaneus) al blanquer de M.Salut. No es duien gaire bé, es barallaven constantment.
També 2 arpelles (C.aeruginosus), mascle i femella.
Amor, alenteix-te. El final mai és tan divertit com l'inici. Per favor, continua essent un infant en algun lloc del teu cor.
Original of the species, U2
Maties Rebassa
Member

Avui horabaixa hi havia un grup de 45 o 46 grues (Grus grus) al Blanquer. Han partit volant baix i cridant en direcció a s'Albufera, on imagin anaven a dormir. També hi havia un nombrós grup de 330 fuells (Pluvialis apricaria) i alguns picaplatges, concretament 13 Ch.alexandrinus i 1 Ch.dubius, a més d'una esmerla (Falco columbarius).

Salut!
Amor, alenteix-te. El final mai és tan divertit com l'inici. Per favor, continua essent un infant en algun lloc del teu cor.
Maties Rebassa
Member

Ahir dematí, passejant pel blanquer de Maria, vaig trobar una pagés d'edat (uns 70 anys) que sembrava melons i ens posàrem a xerrar de les aus de la zona.

Em va contar 2 coses interessants. La primera, que abans la zona s'anegava més que ara (es formaven "lagos", deia ell) i que hi devia haver limícoles amb freqüència. Em va xerrar d'unes "gallines" marrons que arribaven a l'hivern i que ell anava a caçar, de bec molt llarg i que capturaven cucs a un pam de fondària. Numenius?

També em va dir que abans, quan era jove, criaven dins els sementers una àguiles grises i amb les puntes de les ales negres (Circus pygargus?), i em va mostrar un redol on va trobar un niu amb 3 polls. Em va dir que ara ja no hi crien, i que només se'n veuen de tant en tant.

M'ha parescut interessant. Salut!
Respon