Esplugabous, rata i atropellaments

Estudi i conservació dels aucells a les Illes Balears
Respon
Rafel Mas
Member
Entrades: 643
Membre des de: dt. gen. 08, 2008 7:39 pm
Contacta:

Esplugabous, rata i atropellaments

Entrada Autor: Rafel Mas »

Bones,
ahir migdia a la carretera Sineu-Sant Joan observàrem un Esplugabous (B-ibis) menjant papilla de rata atropellada. L'aucell estava inflat enmig de la carretera i en aturar-nos gairebé no es va moure. Tornant al vespre hi havia la papilla de rata i devora l'esplugabous atropellat.
Es veuen molts d'esplugabous per les carreteres, inflats i amb mala pinta. Ho deuen estar passant malament també aquests, hi ha pocs o cap insecte...i s'han d'aferrar a tot. Si a més les rates que troben estan mig estormiades per rodenticida com em comentava en Lluís Parpal...que el mateix dia va veure el mateix prop de Manacor...
salut!
Rafel
Maties Rebassa
Member
Entrades: 1030
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 5:52 pm

Entrada Autor: Maties Rebassa »

Avui també he pogut veure un esplugabous i un puput a la cuneta d'una carretera amb molt mala pinta, ni tan sols es movien quan passaven els cotxes.
Com bé dius, Rafel, segur que moltes aus ho estan passant malament, són molts de dies de mal temps i trobar menjar no els ha de resultar fàcil.

Per altra banda, a les menjadores s'hi tiren de cap, com era d'esperar. A la de ca meva sempre hi ha coa, i fins i tot quan estic ben aprop no se'n van. Això es pot aprofitar per fer algunes fotos a molt curta distància. Aquests busquerets estaven a 3 metres de mi, i jo no duia camuflatge. Són de fa unes hores, el moment que ha sortit el sol.

Imatge

Imatge

És una de les poques cares amables (egoïstament parlant) de les fortes nevades pel que fa a aquests aucellons.

Salut!
Maties Rebassa l’ha editat per darrera vegada el dia: dt. feb. 14, 2012 8:15 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
Amor, alenteix-te. El final mai és tan divertit com l'inici. Per favor, continua essent un infant en algun lloc del teu cor.
Original of the species, U2
Joan Bibiloni
Member
Entrades: 493
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 9:36 pm
Contacta:

Entrada Autor: Joan Bibiloni »

Hola Maties:

De què està feta aquesta pasta de sa menjadora?

Salut
Manolo
Member
Entrades: 140
Membre des de: dc. gen. 23, 2008 7:52 pm

Entrada Autor: Manolo »

Bones,

menys mal (pels aucells i els constipats) que s’acaben les baixes temperatures, avui deien que per la setmana que ve s’espera una pujada notable de les temperatures a tot el sud d’Europa, imagino que això posarà en marxa moltes coses.
Jo aquests darrers dies també he vist algunes coses curioses que fa la fam. Per exemple a un bosquet a prop de casa diversos busquerets de cap negre (Sylvia melanocephala) pujaven i baixaven per l’escorça dels pins a pocs metres de jo, cercant insectes imagino, fins i tot cap per avall, tal qual un raspinell (Certhia sp). Ben estufats anaven aquests dies. Curiós també va ser veure una mérlera (Turdus merula) agafant i enduent-se volant un dàtil d’una palmera.
També els lledoners que hi ha per un carrer on passo cada dia s’han quedat sense fruits, i fa uns dies estaven plens de boles negres.

Salut

Manolo
Oliver Martínez
Member
Entrades: 228
Membre des de: dc. gen. 09, 2008 7:24 pm
Ubicació: Eivissa
Contacta:

Entrada Autor: Oliver Martínez »

Fa un parell de dies vaig anar a una menjadora que tinc pels Amunts d'Eivissa a renovar el buffet. Idò va ser presentar-me al lloc, treure la bossa de fruits secs i aparèixer dos picaformatges (Parus major) que se'm varen tirar com kamikazes a per el menjar.
Vaig romandre dret a menys de tres metres de la menjadora i aquest figura agafava els cacahuets sense inmutar-se.

Salut
Ladran, amigo Sancho, luego cabalgamos.
Cati
Member
Entrades: 455
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 5:57 pm
Contacta:

Entrada Autor: Cati »

Dilluns dia 13 vaig anar a fer un voltí a veure la neu a les muntanyes d'Artà. Hi havia aucells de tot tipus cercant menjar al terra amb poques ganes de volar ja que toleraven també la meva presència a pocs metres. Però el que me va cridar més l'atenció fou veure, a la vorera de la carretera que travessa un petit alzinar, un grup de rupits. A la imatge, tot i que molt xereca per què no tenia forma de situar-me millor, podeu veure fins a dotze rupits junts, però és que n'hi havia 27 exemplars al mateix redol!!!! Així que, territorialitat la justa si hi ha gana!
Cati

Imatge
Maties Rebassa
Member
Entrades: 1030
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 5:52 pm

Entrada Autor: Maties Rebassa »

Joan, la pasta de la menjadora està feta de greix i fruits secs. Però funciona igual de bé una pera xapada per la meitat, millor si és d'aquestes de polpa fluixa ja que els aucells de bec fi la tenen més fàcil d'esmicolar.

Salut!
Amor, alenteix-te. El final mai és tan divertit com l'inici. Per favor, continua essent un infant en algun lloc del teu cor.
Original of the species, U2
Respon