Bones a tots, primer de tot saludarvos, ja que soc nou al foro.
Escric aquest missatge per demanar-vos consell sobre el que es pot fer. Fa molts d'anys que passeig per l'estalella, visc molt a prop i quasi diariament passsig el ca per allà. Darrerament l'han omplert de cartells de perill coto privat i cartells de propietat privada, a part d'aixecar més les parets. Vaja, que no volen ningú per allà. A més, han omplert de carpobrotus, pites i figueres de moro els camins que abans pasaven per primera línia de la costa i que pasen devora les cases per que la gent no hi pasi.
Jo me trobat un home per allà que es veu que l'han fet encarregat i m'ha dit de molt males maneres que allò era privat i que cridaria a la Guàrdia Civil si no me n'anava, a part de baixar del cotxe i encararse amb jo de manera molt agressiva. Jo li vaig contestar que feia molts d'anys que anava per allà, i que a ell no l'havia vist mai i que mai ningú m'havia dit res, així que si volia que cridés a la Guàrdia Civil, que jo continuaria fent el meu camí. al final se n'anà cagantse en tot.
Es pot fer alguna cosa per que deixin de tapar tots els pasos de la costa amb pites i figueres de moro? A part d'impedir el pas de la gent estan fent un desastre, escampant carpobrotus, pites i figueres de moro per tot. Algú hem pot dir que puc fer?
Gràcies i salutacions.
Joan
S'estelella plena de carpobrotus
- Gil Panadés
- Member
- Entrades: 202
- Membre des de: dc. gen. 09, 2008 8:45 am
Uep Joan!
Fa devers un any record q el fill dels propietaris de s´estalella es va plantar al parlament europeu, quixant-se pel tema de les expropiacions de construccions fetes sobre el lindar de costa...per molts anys q duguin allá. Per lo q imagin q estan "calents" amb tot aquest tema.
Supós q coneixes la zona de Sa Vall, i allá si q hi ha tancament de "requilla" q limita la zona costera de la propietat privada, i no hi ha dubte... A s´estalella, aixó no s´ha fet i tots aquells caminolls que hi ha a segona línia ja dins el garrigó, estan ben dins la propietat privada, per lo que m´imagin que l´home que et vas trobar, sabia bé el q et deia.
Tenen dues opcions, o tancar o vigilar..., potser la segona és més barata i és lo que fan.
Fes el q trobis, peró jo miraria d´anar per la zona més a vorera de mar per no tenir problemes.
Lo de sembrar hi pites etc..., si és a la zona privada..., imagin q cadascú a casa seva sembra casi el q vol.
es un tema complicat tot aixó...está clar.
salut
Fa devers un any record q el fill dels propietaris de s´estalella es va plantar al parlament europeu, quixant-se pel tema de les expropiacions de construccions fetes sobre el lindar de costa...per molts anys q duguin allá. Per lo q imagin q estan "calents" amb tot aquest tema.
Supós q coneixes la zona de Sa Vall, i allá si q hi ha tancament de "requilla" q limita la zona costera de la propietat privada, i no hi ha dubte... A s´estalella, aixó no s´ha fet i tots aquells caminolls que hi ha a segona línia ja dins el garrigó, estan ben dins la propietat privada, per lo que m´imagin que l´home que et vas trobar, sabia bé el q et deia.
Tenen dues opcions, o tancar o vigilar..., potser la segona és més barata i és lo que fan.
Fes el q trobis, peró jo miraria d´anar per la zona més a vorera de mar per no tenir problemes.
Lo de sembrar hi pites etc..., si és a la zona privada..., imagin q cadascú a casa seva sembra casi el q vol.
es un tema complicat tot aixó...está clar.
salut
Hola porrerenc, fa molts d'anys que he trescat per S'Estalella peró desconec si l'ajuntament de Llucmajor te catalogats els camins públics ( dins les normes subsidiaries o pla general), el que si apareix es com a ruta senderista (la número 6) :
http://www.llucmajor.org/portalLlucmajo … 2790_1.pdf
En qualsevol cas la zona maritímo terrestre que esta fitada amb pilons amb les inicials ZMT es de domini públic i no poden tancar el pas a ningú:
http://www.catastro.meh.es/ayuda/lang/c … _dpmt.htm.
El conjunt de barraques des de el port fins el far, i la torre estan catalogades com a BIC (Bé d'interes cultural) i per tant s'ha de permetre la seva visita.
No se si la dispersió de especies invasores ( que en el cas del carpobrotus va ser retirat fa uns anys de aquesta zona) esta regulat per qualque normativa.
Salut
Alex
http://www.llucmajor.org/portalLlucmajo … 2790_1.pdf
En qualsevol cas la zona maritímo terrestre que esta fitada amb pilons amb les inicials ZMT es de domini públic i no poden tancar el pas a ningú:
http://www.catastro.meh.es/ayuda/lang/c … _dpmt.htm.
El conjunt de barraques des de el port fins el far, i la torre estan catalogades com a BIC (Bé d'interes cultural) i per tant s'ha de permetre la seva visita.
No se si la dispersió de especies invasores ( que en el cas del carpobrotus va ser retirat fa uns anys de aquesta zona) esta regulat per qualque normativa.
Salut
Alex
- Maties Rebassa
- Member
- Entrades: 1030
- Membre des de: dl. gen. 07, 2008 5:52 pm
Imagin que el Reial Decret aprovat enguany pel Consell de Ministres, que regula el catàleg d'espècies exòtiques invassores, és ara la normativa de referència. És aconsellable doncs la seva consulta, per veure si és d'aplicació en aquest cas (si no vaig errat, en el RD s'estableix la prohibició d'introduir o fomentar les espècies incloses al catàleg).
Salutacions,
Salutacions,
Amor, alenteix-te. El final mai és tan divertit com l'inici. Per favor, continua essent un infant en algun lloc del teu cor.
Original of the species, U2
Original of the species, U2
- Andreu Maimó
- Member
- Entrades: 14
- Membre des de: dc. feb. 29, 2012 8:18 pm