Un niu a un pam i mig

Estudi i conservació dels aucells a les Illes Balears
Respon
Joan Vicenç
Member
Entrades: 680
Membre des de: dl. abr. 14, 2008 9:17 pm
Ubicació: Alaró
Contacta:

Un niu a un pam i mig

Entrada Autor: Joan Vicenç »

M'imagino que era de busqueret, de l'any passat, a una esparreguera (Asparagus albus) a només a l'alçada d'un pam i mig, si fa no fa. Francament la protecció de les espines i la densitat de les fulles de l'esparreguera sembla que varen poder complir el seu paper protector i de camuflatge.
Pere Vicens
Member
Entrades: 696
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 4:01 pm
Ubicació: Inca

Entrada Autor: Pere Vicens »

Hola Joan, bon dia.

A la zona de Llucmajor he vist (fa ben poc) alguns nius de rata cellarda E. quercinus en les mateixes condicions que descrius. Bolles de material vegetal folrat de pèl i llana dins d'aritges i esparregueres, a pocs centímetres del terra i assocats a la base del tronc d'un ametller i als baixos d'una paret de pedra.

Pere
Joan Vicenç
Member
Entrades: 680
Membre des de: dl. abr. 14, 2008 9:17 pm
Ubicació: Alaró
Contacta:

Entrada Autor: Joan Vicenç »

Ei Pere, conec els nius de rata cellarda, només sobre ametllers. Quan la recollida d'ametlles s'allargava al mes d'octubre ens solien donar un ensurt quan botaven dels nius. El que ahir vaig veure era segur d'un ocell i crec no anar gaire errat si dic que era de busqueret. A casa nostra a una Scabiosa cretica que em regalaren, hi feren niu uns busquerets, els meus fills, aleshores de baixa estatura, el podien observar (poques vegades) a devers un metre d'alçària. Se'n varen sortir. Salut.
pepsunyer
Member
Entrades: 292
Membre des de: ds. jul. 19, 2008 10:45 pm
Ubicació: Sineu

Entrada Autor: pepsunyer »

La passada primavera en vaig trobar un de passaforadí també molt baix, dins una estepa, casi el vaig trepitjar! També n'he observat en bolla dins esparregueres i me queda el dubte de si són de passaforadí o de ratolí de rostoll Apodemus sylvaticus, que crec que també li fan. Si era en copa, podria ser de busqueret, passarell, piula...
Pep
The "balance of nature" does not exist and perhaps never has existed. C.S. Elton
Respon