miula que no i gavines

Estudi i conservació dels aucells a les Illes Balears
Respon
jordi muntaner
Member
Entrades: 523
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 5:08 pm

miula que no i gavines

Entrada Autor: jordi muntaner »

Hola a tots,

Fa temps que ja vaig dir al foro que, de nit, al costat de ca meva (Son Roqueta, Palma) havia sentit un reclam, sempre emès una sola vegada, que me semblava el de una miula (Athene noctua). Un parell de vegades, en sentir-lo, vaig reclamar (amb el reclam que vàrem fer servir amb gent del GOB per intentar obtenir citacions d’aquesta espècie) sense èxit. Finalment, ja que algú va dir que podia se un reclam inusual de mussol (Otus scops), vaig anular les poques presumptes cites de miula que tenia i hovaig deixar còrrer.

La setmana passada, poc temps després d’haver-se fet fosc, estant a la porta de ca meva, vaig tornar a sentir Hola a tots,

Fa temps que ja vaig dir al foro que, de nit, al costat de ca meva (Son Roqueta, Palma) havia sentit un reclam, sempre emès una sola vegada, que me semblava el de una miula (Athene noctua).Un parell de vegades, en sentir-lo, vaig reclamar (amb el reclam que vàrem fer servir amb gent del GOB per intentar obtenir citacions d’aquesta espècie) sense èxit. Finalment, ja que semblava algú va dir que podia se un reclam inusual de mussol (Otus scops), vaig anular les poques presumptes cites de miula que tenia.

La setmana passada, poc temps després d’haver-se fet fosc, estant a la porta de ca meva, vaig tornar a sentir aquest reclam molt bé i molt a prop. Però, als pocs segons, vaig sentir un altre a sobre meu. Me vaig adonar de que és un reclam emès per un xibel·lí (Burhinus oedicnemus).

Vos ho dic perquè aneu alerta ja que aquest reclam es sembla molt al de la miula, o això me sembla a jo.

Aquest dies hi ha una bona concentració de gavines de bec vermell (Larus audouinii) al port de Palma. Les podeu veure al port de pescadors, davant del bar pesquero i aturades a sobre les teulades. De vegades, amb elles, a la teulada, qualque agró blanc dels que hi viuen pel port de Palma.

Salut,

Jordi
Respon