Hola a tot-hom,
Avui dematí he vist un cucui (Cuculus canorus) en vol a Esporles.
És curios que a la Serra, aquesta espècie és relativament comú, mentre que a la Marina de Petra, lloc que frequent des d’infant, no n’he vist (ni escoltat) cap mai. No sé si cap de voltros en veu per les contrades del Pla, o efectivament és una espècie restringida a la Serra. D’altra banda, a Petra sols hi ha pinsans (Fringilla coelebs) a l’hivern (probablement tots migrants europeus). Em deman si aquesta falta de cucuis és deguda a que a Mallorca sols parasititzen nius de pinsà. N’heu vist cap mai, de poll ce cucui a Mallorca, i cas d’esser així, a quina espècie parasitava?
Saludos,
Cucuis
- Gil Panadés
- Member
- Entrades: 202
- Membre des de: dc. gen. 09, 2008 8:45 am
Hola Damiá.
Darrerament m´han despert molt l´interés els cucuis a mi també.
Jo visc prop de Sta Maria al camp, i fa unes 3-4 setmanes vaig sentir el o els primers exemplars de l´any..., ara feia 2 setmanes q no en sentia cap...i avui n´he tornat a sentir. Em demanava si potser les anteriors eren de pas i aquests ja potser "els definitius"... no sé...
estic seguint una pagina molt interessant de 5 cocuis británics marcats amb trackig gps..., si t´interessa...
http://www.bto.org/science/migration/tr ... o-tracking
Salut.
Gil
Darrerament m´han despert molt l´interés els cucuis a mi també.
Jo visc prop de Sta Maria al camp, i fa unes 3-4 setmanes vaig sentir el o els primers exemplars de l´any..., ara feia 2 setmanes q no en sentia cap...i avui n´he tornat a sentir. Em demanava si potser les anteriors eren de pas i aquests ja potser "els definitius"... no sé...
estic seguint una pagina molt interessant de 5 cocuis británics marcats amb trackig gps..., si t´interessa...
http://www.bto.org/science/migration/tr ... o-tracking
Salut.
Gil
Crec que a molts dels boscos (pinars, alzinars) de Mallortca hi ha cucuis. Avui n'he sentit cantar un a un pinar de Sant Joan, i fa uns dies a la Comuna de Lloret. Crec recordar que a Bonany n'he sentit altres anys.
De pinsans també n'hi ha criant a la majoria de boscos. Dels que es veuen a l'hivern als ametlerars, probablement n'hi ha una bona part d'hivernants.
Pep
De pinsans també n'hi ha criant a la majoria de boscos. Dels que es veuen a l'hivern als ametlerars, probablement n'hi ha una bona part d'hivernants.
Pep
The "balance of nature" does not exist and perhaps never has existed. C.S. Elton