Imputada per autoritzar sistema de caça il·legal amb visc

Estudi i conservació dels aucells a les Illes Balears
Respon
Avatar de l’usuari
Rafel Mas
Member
Entrades: 643
Membre des de: dt. gen. 08, 2008 7:39 pm
Contacta:

Imputada per autoritzar sistema de caça il·legal amb visc

Entrada Autor: Rafel Mas »

Acab de sentir aquesta notícia al telenotícies de TV3

http://www.vozbcn.com/2012/04/04/108372 ... caza-aves/

Molt fort no?
3000 i pico d'autoritzacions per caçar amb visc...fent excepcions amb l'excusa que tenia finalitat científica

Indignant, i cap de llista dels verds?
Prevaricació, au idò, orelles dretes!
Rafel Mas l’ha editat per darrera vegada el dia: dc. abr. 04, 2012 8:29 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
Avatar de l’usuari
Andreu Maimó
Member
Entrades: 14
Membre des de: dc. feb. 29, 2012 8:18 pm

Entrada Autor: Andreu Maimó »

Hola,
aqui a Mallorca està permes caçar en visc?
Per cert, un homo qui fa feina amb jo te un permis de sa conselleria per caçar caterneres i verderols. Jo me pareix que agafa totes ses que vol perque si se pasa des cupo, qui controla això?
grasis
Avatar de l’usuari
Guiem Salas
Member
Entrades: 38
Membre des de: dv. abr. 01, 2011 11:47 am

Entrada Autor: Guiem Salas »

hola a todos, en Mallorca la captura con liga no esta permitida ni recuerdo que lo haya estado alguna vez, no obstante tradicionalmente la liga o visc se ha venido usando mucho hasta el dia de hoy, algunos metodos de captura con liga son francamente censurables ya que aparte de poco selectivos provocan la muerte de bastantes aves, el metodo que se usa en el silvestrismo es el denominado "arbolillo", no se en cuantas comunidades esta permitido pero supongo que en Andalucía lo seguirá estando, personalmente conozco bien este metodo de captura y no veo nada de malo en él. lo que pasa en cataluña es que hay mucho "rifi rafe politico" y usan temas como el silvestrismo, la caza, los toros etc para darse palos entre ellos, no obstante la realidad social es muy diferente y la mayoria de la gente suele respetar los gustos de cada uno aunque no los comparta. En Mallorca el control de los cupos en la caza y el silvestrismo lo realiza la conselleria de medi ambient mayoritariamente a traves del seprona.
Avatar de l’usuari
Rafel Mas
Member
Entrades: 643
Membre des de: dt. gen. 08, 2008 7:39 pm
Contacta:

Entrada Autor: Rafel Mas »

Hola a tots,

Andreu, l'ús de visc per a la captura d'aucells està prohibit per la Llei de caça i pesca fluvial. L'article 37 prohibeix l'ús del visc

http://www.caib.es/sacmicrofront/archiv ... &id=75082ç

Existeix una Ordre que permet la captura de fringíl·lids

http://www.caib.es/sacmicrofront/archiv ... 6&id=75086

Les espècies que permet capturar aquesta ordre són les següents:

Cadernera- Carduelis carduelis -jilguero
Verderol-Carduelis Chloris -verderón común
Passerell-Carduelis cannabina -pardillo
Gafarró-Serinus serinus -verdecillo

Per permetre aquesta captura d'aucells es fa una excepció a la directiva aus, una normativa europea:

"El artículo 9 de la Directiva 79/409/CEE, relativa a la Conservación de
Aves Silvestres, estipula que se podrán introducir excepciones en los artículos
que hacen referencia a la protección de las especies de aves amparadas por esta
norma y, autorizar, bajo condiciones estrictamente supervisadas y con métodos
selectivos, la captura y tenencia de determinadas aves en números reducidos.
Dado el carácter tradicional de la captura y
tenencia de fringílidos en cautividad, el estado demográfico de las poblaciones
insulares de estas aves, la normativa conservacionista internacional y estatal, y
las facultades propias de la CAIB en materia de conservación de la naturaleza..."

Cada any la Conselleria de Medi Ambient ha d'emetre un informe amb les captures autoritzades i realitzades:

Art 9.3. directiva 79/409
3. Los Estados miembros remitirán cada año un informe
a la Comisión sobre la aplicación del presente artículo.
4. Habida cuenta de las informaciones de que disponga
y en particular, de aquellas que le sean comunicadas en
virtud del apartado 3, la Comisión velará constantemente
por que las consecuencias de estas excepciones no sean incompatibles
con la presente Directiva. En este sentido tomará
las iniciativas oportunas.

Al darrer ciberespècies pots veure un resum de les autoritzacions que s'han emès per part de la conselleria:
Ciberespècies pàgina 11
http://www.caib.es/sacmicrofront/archiv ... &id=120736

En un principi l'ordre de captura de fringíl·lids i les autoritzacions que emet la conselleria duen estipulat quines seran les quotes de captura i els mètodes a emprar (filats de quadre i gàbia enganadora). Si no vaig malament, i si no és així que em corregeixi algú, la conselleria facilita unes anelles metàl·liques obertes que les espècies en captivitat han d'exhibir per ser legals, a comerços, concursos, exhibicions.
El control de les captures correspòn a la CMA a través dels seus Agents de Medi Ambient i també als Agents del SEPRONA, que mitjançant inspeccions sorpresa dels autoritzats i finques de forma aleatoria poden detectar infraccions.
De la mateixa manera es fan inspeccions a negocis sospitosos de tràfic il·legal i si algú té caderneres i altres a un balcó o casa, és susceptible de ser denunciat.

Andreu, esper haver-te aclarit una mica el tema.

Guiem, jo no diria que alguns dels sistemes de captura amb visc són censurables, com a aficionat als aucells vius, a mi m'agrada veure'ls en llibertat i amb les plomes en bon estat, jo diria que l'ús de visc és sempre censurable, pel dany al plomatge, estress quan es fa net l'animal amb cendra...pèrdua de plomes, forçat de la muda... Crec que aquestes pràctiques haurien d'estar abolides i recordades com ara la producció de carbó a rotlo de sitja, com una circumstància i necessitat del passat, quan hi havia rusca, i una aberració del present.
Respecte a les captures d'aucells salvatges per a silvestristes i ornitocultors, me reservaré bastanta part de l'opinió que tenc sobre el tema per no ferir més, però me sembla al·lucinant que s'hagin d'autoritzar tantes captures cada any, quan ja se domina la cria en captivitat. I crec que el tema de la renovació de sang és una excusa perversa.
Respecte als bous...sense comentaris

Salut!
Avatar de l’usuari
Andreu Maimó
Member
Entrades: 14
Membre des de: dc. feb. 29, 2012 8:18 pm

Entrada Autor: Andreu Maimó »

Hola,
se sap quants de verderols, caterneres, passerells i gafarrons hi ha a Mallorca?
com se poden contar? Si ni ha molts o pocs
grasis
Avatar de l’usuari
Maties Rebassa
Member
Entrades: 1030
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 5:52 pm

Entrada Autor: Maties Rebassa »

Andreu, d'aquestes espècies considerades "comunes" es pot fer una estima, evidentment no es poden contar una a una. Les estimes o extrapolacions es poden fer a partir de dades aconseguides mitjançant tècniques diferents (censos, transectes lineals, atles de reproductores, estacions d'anellament, etc.).

Les extrapolacions no són gens senzilles i sovint passa que amb fòrmules diferents (i partint de dades també diferents, segons els mètodes d'estudi aplicats) s'arriba a xifres estimades que varien notablement. Fins i tot ha passat de vegades que les estimes d'abundància d'una espècie a una comunitat autònoma han superat les de tot l'estat, o que les d'un estat europeu han superat les de tota Europa!

Pots llegir, si t'interessa el tema, 3 articles que han sortit a una mateixa revista (Ardeola 58(2)), pots trobar els resums a:

http://www.ardeola.org/volume/58(2)/art ... 24?lang=es

http://www.ardeola.org/volume/58(2)/art ... 25?lang=es

http://www.ardeola.org/volume/58(2)/art ... 26?lang=es

Així que la teva pregunta no té fàcil resposta, com veus. No pareix exagerat pensar que hi pot haver alguns milers (o fins i tot unes poques desenes de milers) de colles de cada espècie de les que anomenes, però esteim molt lluny de saber-ho.

Salut!
Amor, alenteix-te. El final mai és tan divertit com l'inici. Per favor, continua essent un infant en algun lloc del teu cor.
Original of the species, U2
Avatar de l’usuari
Maties Rebassa
Member
Entrades: 1030
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 5:52 pm

Entrada Autor: Maties Rebassa »

Veig que els enllaços no es poden clicar directament, s'han de copiar i obrir en una pàgina nova.
Amor, alenteix-te. El final mai és tan divertit com l'inici. Per favor, continua essent un infant en algun lloc del teu cor.
Original of the species, U2
Avatar de l’usuari
pepsunyer
Member
Entrades: 292
Membre des de: ds. jul. 19, 2008 10:45 pm
Ubicació: Sineu

Entrada Autor: pepsunyer »

En la meva opinió, els fringíl·lids són manco abundants del que semblen. Són gregaris i s'alimenten en esbarts, llevat de l'època de cria. Si observam un d'aquests esbarts pot pareixer que n'hi ha molts, però si cercam colles reproductores, solen estar prou disperses.
Pep
The "balance of nature" does not exist and perhaps never has existed. C.S. Elton
Respon