Eduard, jo sí que estic al·lucinant! M'he de treure el capell davant tu, has clavat la resposta! Em deman que fas els vespres, per saber tant de plomes nocturnes i llengües estranyes
Efectivament, la principal diferència entre les plomes de Caprimulgus europaeus (tant la ssp. europaeus com la meridionalis, que és la nostra) i C.ruficollis és la posició relativa de la taca blanca respecte a l'emarginació del marge extern de la ploma, en aquest cas la p8 (la primària octava contant des de dintre). Una ploma de C.ruficollis seria també més gran, però com que no he posat la mesura de la ploma això no ho podíeu saber.
He d'agraïr a Rafel Mas, Javier Blasco i, especialment, a Gerd-Michael Heinze (qui està preparant una guia sobre identificació d'aus per les plomes, i m'ha passat uns pdf's de plomes d'enganyapastors realment fantàstics), haver pogut identificar el portador d'aquesta ploma.
Bé, si ho hagués sabut ho hagués demanat directament a n'Eduard i no hagués fet falta donar-li tantes voltes. Quin crack!
Amor, alenteix-te. El final mai és tan divertit com l'inici. Per favor, continua essent un infant en algun lloc del teu cor.
Original of the species, U2