Minva abundància de Catxos i Caçamosques?
Minva abundància de Catxos i Caçamosques?
Bones,
una pregunta que me faig és si ha devallat el nombre de Catxos Lanius senator badius i de caçamosques Muscicapa striata balearica que es veuen enguany...
Encara que sigui fer un exercici de "Poalí" ("Ojímetro")...vos sembla que n'hi ha manco enguany?
La presència de les dues espècies al meu SAC va ser mínima, i als vostres?
De caçamosques trob que encara se'n veu algún arreu de Mallorca, pèrò el que trob que ha baixat molt és Lanius senator...
Teniu la mateixa impressió?
gràcies
una pregunta que me faig és si ha devallat el nombre de Catxos Lanius senator badius i de caçamosques Muscicapa striata balearica que es veuen enguany...
Encara que sigui fer un exercici de "Poalí" ("Ojímetro")...vos sembla que n'hi ha manco enguany?
La presència de les dues espècies al meu SAC va ser mínima, i als vostres?
De caçamosques trob que encara se'n veu algún arreu de Mallorca, pèrò el que trob que ha baixat molt és Lanius senator...
Teniu la mateixa impressió?
gràcies
Hola, Rafel
si es tracta d' "impressions"... diria rotundament que sí, que n'hi ha manco. L'any passat les llosques (Muscicapa) se veien arreu, i enguany, pareix que els has de cercar aposta. I els Lanius, ben igual,... d'enguany tan sols tinc dues observacions, una d'elles ahir mateix.
Salut!
Cati
si es tracta d' "impressions"... diria rotundament que sí, que n'hi ha manco. L'any passat les llosques (Muscicapa) se veien arreu, i enguany, pareix que els has de cercar aposta. I els Lanius, ben igual,... d'enguany tan sols tinc dues observacions, una d'elles ahir mateix.
Salut!
Cati
Cati l’ha editat per darrera vegada el dia: dj. jul. 26, 2012 8:52 am, en total s’ha editat 1 vegada.
- Damià Jaume
- Member
- Entrades: 136
- Membre des de: dt. maig 06, 2008 7:36 pm
- Maties Rebassa
- Member
- Entrades: 1030
- Membre des de: dl. gen. 07, 2008 5:52 pm
Jo també tenc la impressió que es veuen menys Lanius, però aquesta impressió la tenc de fa anys (abans en detectava més que els darrers anys). No seria estrany que fos realment així ja que aquesta espècie, com altres lligades als medis rurals, es troba en regressió poblacional a moltes zones properes (i de fet els resultats del SAC sembla que indiquen el mateix a les Illes, si bé la tendència no està del tot clara).
Salut!
Salut!
Amor, alenteix-te. El final mai és tan divertit com l'inici. Per favor, continua essent un infant en algun lloc del teu cor.
Original of the species, U2
- E. Amengual
- Member
- Entrades: 126
- Membre des de: dl. gen. 07, 2008 7:58 pm
No conec les dades d'enguany a Cabrera però aquí teniu les dades dels anellaments prenupcials de ambdues subespècies a Cabrera del 2007 fins al 2011. La regressió sembla bastant evident aquí també.
Muscicapa striata balearica 2007: 111
2008: 36
2009: 61
2010: 55
2011: 14
Lanius senator badius 2007: 18
2008: manca info de subespècies a la memòria.
2009: 12
2010: 10
2011: 7
Salut amics!
Edu
Muscicapa striata balearica 2007: 111
2008: 36
2009: 61
2010: 55
2011: 14
Lanius senator badius 2007: 18
2008: manca info de subespècies a la memòria.
2009: 12
2010: 10
2011: 7
Salut amics!
Edu
E. Amengual l’ha editat per darrera vegada el dia: dv. jul. 27, 2012 10:52 am, en total s’ha editat 1 vegada.
Umm, les captures de Muscicapa sembla que diuen alguna cosa. No tenc criteri quant a observacions, no he notat canvis.
Al Lanius sempre l'he tengut com a escàs, i no he notat cap minva. Adjunt les dades del meu SAC de primavera a Sineu. Consta el valor més alt dels dos censos de primavera. El 2010 i 2011 no el vaig fer, i queda horrible a la gràfica.

L'única tendència que veig clara és la minva dels Cisticola després de la nevada del gener-febrer 2005. No s'han recuperat des de llavors.
Pep
Al Lanius sempre l'he tengut com a escàs, i no he notat cap minva. Adjunt les dades del meu SAC de primavera a Sineu. Consta el valor més alt dels dos censos de primavera. El 2010 i 2011 no el vaig fer, i queda horrible a la gràfica.

L'única tendència que veig clara és la minva dels Cisticola després de la nevada del gener-febrer 2005. No s'han recuperat des de llavors.
Pep
The "balance of nature" does not exist and perhaps never has existed. C.S. Elton
- Maties Rebassa
- Member
Interessant, Pep. Per cert, perquè empres només el valor més alt dels 2 censos i no la mitjana més la desviació? Crec que em digueres una vegada que hi havia una explicació, però no la record. Gràcies.
Amor, alenteix-te. El final mai és tan divertit com l'inici. Per favor, continua essent un infant en algun lloc del teu cor.
És el valor que els catalans me varen dir que s'empra per mirar les tendències.
És un criteri com qualsevol altre. Però si penses que els censos sempre són estimes del que realment hi ha (mai ho contam tot), potser és el valor que més s'aproxima a la realitat. La "pega" que jo li veig és que el segon cens ja inclou alguns juvenils d'algunes espècies i el primer només reproductors, però bé, allò important perquè sigui comparable entre anys és fer-ho sempre igual (sempre s'estarà mostrejant la mateixa cosa).
Pep
És un criteri com qualsevol altre. Però si penses que els censos sempre són estimes del que realment hi ha (mai ho contam tot), potser és el valor que més s'aproxima a la realitat. La "pega" que jo li veig és que el segon cens ja inclou alguns juvenils d'algunes espècies i el primer només reproductors, però bé, allò important perquè sigui comparable entre anys és fer-ho sempre igual (sempre s'estarà mostrejant la mateixa cosa).
Pep
The "balance of nature" does not exist and perhaps never has existed. C.S. Elton
- Maties Rebassa
- Member
- Damià Jaume
- Member
- Entrades: 136
- Membre des de: dt. maig 06, 2008 7:36 pm
- Juan J. Bazán
- Member
- Entrades: 1133
- Membre des de: dl. gen. 07, 2008 7:45 pm
- Ubicació: Son Rapinya (Palma)
El segundo sac de primavera del Port d,Andratx da la cifra más baja de Papamoscas gris de los ultimos 9 años (5 ejemplares) y tan solo 2 alcaudones, aunque éstos no difieren mucho de otros años, es algo más bajo el número de lo habitual desde luego en las dos especies, claramente.
Saludos.
JJ.
Saludos.
JJ.
No hay nada en lo que las aves difieran más de los humanos que en la forma en la que pueden construir, y dejar el paisaje tal como estaba antes. Robert Lynd.
- Oliver Martínez
- Member
- Entrades: 228
- Membre des de: dc. gen. 09, 2008 7:24 pm
- Ubicació: Eivissa
- Contacta:
Hola. Pel que fa a l'illa d'Eivissa (o al menys per les zones per les que em moc habitualment) no em sembla que hagi una disminució d'exemplars, almenys considerable, de les dues espècies. Aquesta consideració és. en tot cas i com diu en Rafel a "ojímetro".
No sé que pensa la resta de eivissencs.
salut
No sé que pensa la resta de eivissencs.
salut
Ladran, amigo Sancho, luego cabalgamos.
- Xavi Méndez
- Member
- Entrades: 22
- Membre des de: dl. gen. 21, 2008 10:16 pm
Bon dia,
A menorca, particularment i pel que se dels companys, estem com Eivissa, no notem cap diferencia amb l'any passat o els darrers.
Encara no hem analitzat les dades del SAC i les Estacions d'Esforç Constant d'enguany (d'aquestes darreres encara queda una jornada), però a "ojímetro" com diu n'Oliver, no em sembla que hagi una disminució, ja veurem que diuen les dades dels dos seguiments.
Salut
Xavi Méndez
A menorca, particularment i pel que se dels companys, estem com Eivissa, no notem cap diferencia amb l'any passat o els darrers.
Encara no hem analitzat les dades del SAC i les Estacions d'Esforç Constant d'enguany (d'aquestes darreres encara queda una jornada), però a "ojímetro" com diu n'Oliver, no em sembla que hagi una disminució, ja veurem que diuen les dades dels dos seguiments.
Salut
Xavi Méndez
- jordi muntaner
- Member
- Entrades: 523
- Membre des de: dl. gen. 07, 2008 5:08 pm
Hola,
Pels llocs per a on he circulat aquesta primavera i aquest estiu i per casa meva, als voltants de Palma, jo no he notat una baixada de menjamosques ni de capsigranys. No he revisat el meu sac a Mortitx (serra de Tramuntana) però mai surten capsigranys. Enguany els menjamosques han sortits més o menys com sempre.
Salut,
Jordi
Pels llocs per a on he circulat aquesta primavera i aquest estiu i per casa meva, als voltants de Palma, jo no he notat una baixada de menjamosques ni de capsigranys. No he revisat el meu sac a Mortitx (serra de Tramuntana) però mai surten capsigranys. Enguany els menjamosques han sortits més o menys com sempre.
Salut,
Jordi