Hola a tothom,
me sona que hi havia un fil sobre el Circus pygargus possible nidificant pel Salobrar però no l'he trobat, per això poso en marxa un altre.
La qüestió, avui matí he estat per Vilafranca i m'he aturat a xerrar amb un jove pagès d'allà que m'ha comentat que hi ha molts rapinyaires per Vilafranca darrerament (i moltes guàtleres avui per cert). En un moment donat me diu: i l'arpella aquesta cendrosa ha fet niu enguany. Jo li comento que l'hem vista aquest estiu diverses vegades però que no sabem si ha criat i me surt amb un "jo se on te el niu, a un tros d'un amic" Resulta que l'amic va segar el seu camp (fa temps, va ser dels primers) i va veure sortir l'arpella. Després d'aquests darrers anys fent feina amb els pagesos i caçadors de Vilafranca molts saben que és l'arpella cendrosa i que Vilafranca és l'únic lloc de Mallorca on sabem segur que ha criat i en certa manera l'han feta seva per això. Aquest pagès va deixar un petit tros sense segar enrevoltant el niu. He anat a veure-ho i efectivament, hi havia un niu d'arpella, però amb tota la pinta que no ha estat ocupat. Penso va deixar un troset massa petit i a la femella no li va agradar, no se.
Per altra banda fa cosa d'un mes vaig veure a uns 500 metres d'allà el mascle, i avui a la mateixa zona estava la parella....qui sap.
salut
Manolo