reproducció 2014

Estudi i conservació dels aucells a les Illes Balears
Respon
Avatar de l’usuari
pepsunyer
Member
Entrades: 292
Membre des de: ds. jul. 19, 2008 10:45 pm
Ubicació: Sineu

reproducció 2014

Entrada Autor: pepsunyer »

Avui a mig matí una colla de trencapinyons Loxia curvirostra copulant a Superna, Esporles.
No sé si el fred que ha d'entrar els tallarà el rollo...
També un falcó torter Accipiter nisus volant alt.
Pep
The "balance of nature" does not exist and perhaps never has existed. C.S. Elton
Avatar de l’usuari
toni soler
Member
Entrades: 227
Membre des de: dj. set. 17, 2009 1:03 pm

Entrada Autor: toni soler »

Bones.

El día 23, un exemplar de Phalacrocorax aristotelis amb qualque tipus de materia vegetal al bec. Semblava poseidonia.El vaig veure
als penya-segats de Portals Vells.

Adeu. Toni.
Avatar de l’usuari
Pere Vicens
Member
Entrades: 696
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 4:01 pm
Ubicació: Inca

Entrada Autor: Pere Vicens »

Hola Pep, hola Toni, hola a tots i a totes.

Aquesta setmana, per s'Albufera, moltes de les colles d'arpelles Circus aeruginosus festejaven de valent: vols acrobàtics, miulos... També hi havia molts de cants territorials de boscarla mostatxuda A. melanopogon i hortolà de canyar E. schoeniclus.

Pere
Avatar de l’usuari
Pere Vicens
Member
Entrades: 696
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 4:01 pm
Ubicació: Inca

Entrada Autor: Pere Vicens »

Hola...! Vora Porreres (1 colla) i entre Campos i Llucmajor (2 colles diferents) es veuen milanes M. milvus en parella, volant molt juntes...
Pere Vicens l’ha editat per darrera vegada el dia: dc. feb. 05, 2014 1:33 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
Avatar de l’usuari
pepsunyer
Member
Entrades: 292
Membre des de: ds. jul. 19, 2008 10:45 pm
Ubicació: Sineu

Entrada Autor: pepsunyer »

Avui a la Comuna de Lloret, niu de mussol reial Asio otus amb almanco 1 poll mitjancer.
També he sentit cantar un cucui.
On están les falcies? Van en retràs enguany
Pep
The "balance of nature" does not exist and perhaps never has existed. C.S. Elton
Avatar de l’usuari
jordi muntaner
Member
Entrades: 523
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 5:08 pm

Entrada Autor: jordi muntaner »

Hola Pep,

Avui també he sentit a dos cucis diferents reclamant per la marina central de Llucmajor, amés fa dies que es senten de molts de formiguers, reclamant a les totes per diferents zones de Malllorca.

Vaig veure falcies el dissabte 22 de març a s'Albufera, amb hirundinids.

Salut,

Jordi
Avatar de l’usuari
Nacho
Member
Entrades: 48
Membre des de: dg. feb. 23, 2014 12:19 am

Entrada Autor: Nacho »

Yo he oído varios Jynx Torquilla (Formiguers/Torcecuellos) reclamando a voz en cuello por la zona de la UIB
Avatar de l’usuari
pepsunyer
Member
Entrades: 292
Membre des de: ds. jul. 19, 2008 10:45 pm
Ubicació: Sineu

Entrada Autor: pepsunyer »

El company Xema Major me va dir que un grupet d'estornells s'ha instal·lat a la base aèria de Son Bonet. Ahir vérem diversos exemplars, i un entrant a un forat d'un ametler amb branquillons. No els vérem cap senya de taques blanques, ens varen parèixer unicolor
Pep
The "balance of nature" does not exist and perhaps never has existed. C.S. Elton
Avatar de l’usuari
jordi muntaner
Member
Entrades: 523
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 5:08 pm

Entrada Autor: jordi muntaner »

Hola,

La setmana passada vaig veure des del cotxe un estornell al polígon de Can Valero (Palma). Mai havia vist estornells per aquest polígon que està a prop de ca meva i pel que transito sovint.
Intentaré esbrinar de quina espècie es tracta.

També vaig veure un mínim de cinc estornells (S.vulgaris) a les vaqueries de s’Avall el 23 de març cantant a les totes per les teulades dels edificis. Segurament niaran aquí.

Me va semblar veure estornell negre (S.unicolor), però no ho puc assegurar. Segurament.

Aquesta és una nova localitat i molt meridional. Segurament estan bastant escampats per tota Mallorca els estornells.

Salut,

Jordi
Avatar de l’usuari
Maties Rebassa
Member
Entrades: 1030
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 5:52 pm

Entrada Autor: Maties Rebassa »

Bones, avui quan he passat per devers el Pla de l'Anzell he vist un mascle d'arpella (Circus aeruginosus) que duia menjar a les urpes. Quan ha passat per damunt un camp de blat o ordi (no n'estic segur), s'ha aixecat una femella i el mascle li ha passat el menjar. La femella s'ha tornat a tirar dins el camp de cereals.

Convendrà estar alerta, podria haver-hi un niu amb polls!

Salut!
Amor, alenteix-te. El final mai és tan divertit com l'inici. Per favor, continua essent un infant en algun lloc del teu cor.
Original of the species, U2
Avatar de l’usuari
Pere Vicens
Member
Entrades: 696
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 4:01 pm
Ubicació: Inca

Entrada Autor: Pere Vicens »

Bon dia a tots i a totes.

Ahir vaig sentir els crids d'almenys 2 polls de mussol reial Asio otus als afores d'Inca, anant cap a Sencelles.

Pere
Avatar de l’usuari
Bernat
Member
Entrades: 11
Membre des de: ds. nov. 10, 2012 11:32 am
Ubicació: Ariany

Entrada Autor: Bernat »

Als polls de mussol reial jo també he tingut el plaer de poder escoltar-los cada nit, desde fa quatre o cinq setmanes fins fa una setmana, als voltants del corral de ca meva, a Ariany, amb alguna incursió dins el mateix corral ja que algun vespre un poll reclamava menjar posat al lledoner.

Crec que n'hi ha ha més del que ens feim comptes, i que llevat d'ara, en que els polls supliquen tota la nit, pasen molt desapercebuts. Salut.
Respon