Orobanche o Neottia? La coneixeu?

Estudi i conservació de la flora de les Illes Balears
Respon
Joan Bibiloni
Member
Entrades: 493
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 9:36 pm
Contacta:

Orobanche o Neottia? La coneixeu?

Entrada Autor: Joan Bibiloni »

Bones tardes amics:

L´any passat a principis de Juny vaig trobar una planta sense cloròfila dins un alzinar molt ombrivol. Ja havía acabada sa floració i la vaig identificar com Neottia nidus-avis:

Imatge

Imatge

Enguany hi he tornat més prest per a fotografiar-la amb plena floració i quan he vist ses seves flors m´han parescut d´Orobanche:

Imatge

La coneixeu?

Moltes gràcies: Joan
Joan Bibiloni l’ha editat per darrera vegada el dia: dc. abr. 23, 2008 3:17 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
Pere Vicens
Member
Entrades: 696
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 4:01 pm
Ubicació: Inca

Entrada Autor: Pere Vicens »

Hola Joan

Crec que és la Monotropa hypopitys.

Dilluns en vaig veure una dins d'un alzinar vora el mirador de s'Entreforc.

Jo la tenc retradada de per devers Lluc.

Una planta rara, aquesta... no...?

;-))

Pere
Joan Bibiloni
Member
Entrades: 493
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 9:36 pm
Contacta:

Entrada Autor: Joan Bibiloni »

Moltíssimes gràcies, Pere.

Ja podía cercar jo. Ni orchidàcia ni orobanchàcia, sino Monotropàcia. Si que és ben rara, Pere. Jo només la conec dets alzinars de sa Comuna de Bunyola. Vaig a canviar es nom a sa galería de fotos de sa meva web. Em sap molt de greu d´haver-la tenguda mal identificada durant 10 mesos. És com si hagués enganyat es visitants. T´agraesc molt sa teva ajuda.

Una abraçada: Joan
Pere Vicens
Member
Entrades: 696
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 4:01 pm
Ubicació: Inca

Entrada Autor: Pere Vicens »

Hola Joan.

Homo, tampoc és culpa teva...! aquesta planta és rara. Per ventura és un follet que li agrada confondre un poc a les persones... i ha estat riguent 10 mesos de manera sana amb el seu engany.

Seguir que ara et compensarà la molèstia amb una troballa especial. Ja ho veuras...

;-))

Ah...! he de confessar que jo no identific amb clau (entre d'altres coses perquè no en tenc). Ho faig amb els ulls i amb el llibres que tenc a casa. Llavors utilitzo l'Herbari Virtual per confirmar...

Una abraçada, Joan...!

Pere
Respon