L´any passat a principis de Juny vaig trobar una planta sense cloròfila dins un alzinar molt ombrivol. Ja havía acabada sa floració i la vaig identificar com Neottia nidus-avis:
Enguany hi he tornat més prest per a fotografiar-la amb plena floració i quan he vist ses seves flors m´han parescut d´Orobanche:
La coneixeu?
Moltes gràcies: Joan
Joan Bibiloni l’ha editat per darrera vegada el dia: dc. abr. 23, 2008 3:17 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
Ja podía cercar jo. Ni orchidàcia ni orobanchàcia, sino Monotropàcia. Si que és ben rara, Pere. Jo només la conec dets alzinars de sa Comuna de Bunyola. Vaig a canviar es nom a sa galería de fotos de sa meva web. Em sap molt de greu d´haver-la tenguda mal identificada durant 10 mesos. És com si hagués enganyat es visitants. T´agraesc molt sa teva ajuda.
Homo, tampoc és culpa teva...! aquesta planta és rara. Per ventura és un follet que li agrada confondre un poc a les persones... i ha estat riguent 10 mesos de manera sana amb el seu engany.
Seguir que ara et compensarà la molèstia amb una troballa especial. Ja ho veuras...
;-))
Ah...! he de confessar que jo no identific amb clau (entre d'altres coses perquè no en tenc). Ho faig amb els ulls i amb el llibres que tenc a casa. Llavors utilitzo l'Herbari Virtual per confirmar...