Ep, m'agraden molt aquestes "discussions" amigables sobre temes identificatius, així que hi torn, sense ànim de crear polèmica, només d'apendre.
Efectivament, les cantillans moltonii poden assemblar-se molt a l'exemplar de la foto (com molt bé ha mostrat n'Eduard), però per a mi l'au fotografiada pen Nacho té més números de ser una communis, per varis motius.
Primer, es veu una au grosseta, si es compara amb la mida de les inflorescències del tamarell.
Segon, la coloració de flancs i part alta del pit és ataronjada (encara que en algunes fotos surt una mica cremat), no rosa-salmó com en les moltonii.
Tercer, jo la bigotera no la veig gens clara. En algunes communis pot parèixer, segons la postura de l'au i com entri la llum, que mostrin indicis de bigotera.
Quart. En la foto 4, la que està l'au de costat, s'intueix un color ataronjat a les cobertores alars, no grisenc o gris-beige. LLàstima que tengui l'ala parcialment tapada!
Quint. Com tu has dit, Eduard, pareix una mica prest per a una moltonii (encara que hi ha algunes cites d'acabaments de març i per tant ni aquest ni cap altre dels arguments és del tot definitiu ni molt manco).
Vaja, que a mi em recorda a una communis com aquesta trobada a la xarxa:
En tot cas i com ja vaig dir anteriorment, jo den Nacho la deixaria com a Sylvia sp ja que no crec que es pugui assegurar 100% la seva identificació ni com a communis ni com a cantillans (no pareix una conspicillata).
Salut!
Amor, alenteix-te. El final mai és tan divertit com l'inici. Per favor, continua essent un infant en algun lloc del teu cor.
Original of the species, U2