No puc obrir els pdf's de Ibercaja, i és una llàstima perquè no he trobat cap publicació bona sobre estornells. Jordi, d'on has tret que les femelles d'unicolor poden mostrar pintes pàl·lides fins el tercer o quart any? No ho he trobat enlloc, l'Svensson només distingeix dues classes d'edat i les guies de camp que tinc (inclosa la McMillan, molt bona) també parlen només de 2 classes d'edat. Si saps d'alguna publicació bona sobre estornells m'agradaria conèixer-la.
Jo tenc aquesta foto del mes de març de 2012, feta a Can Cullerassa, on pareix que els unicolor són ben negres, sense pintes:
En tot cas els aucells de davant i de darrera del tot em generen dubtes, pareixen vulgaris o híbrids de vulgaris x unicolor (??)
Avui he fet alguna foto més. He trobat unicolor típics, com aquest:
Però també algun exemplar pintat que recorda bastant als del Prat de Sant Jordi:
Es tracta d'un híbrid? No em quadra amb unicolor, però tampoc em quadra del tot amb vulgaris. Help!
Salut,
Amor, alenteix-te. El final mai és tan divertit com l'inici. Per favor, continua essent un infant en algun lloc del teu cor.
Original of the species, U2