Circus pigargus juvenil

Estudi i conservació dels aucells a les Illes Balears
Respon
Damià Jaume
Member
Entrades: 136
Membre des de: dt. maig 06, 2008 7:36 pm

Circus pigargus juvenil

Entrada Autor: Damià Jaume »

Hola de nou,

Ahir, mentre encalçava s'estornell a ses Cabanasses, "vaig fer ets ous enterra" amb un Circus pygargus que em va passar a la vora, sobre un camp de blat, tantes vegades que l'hi vaig veure perfectament la màscara facial, etc… Era de color marró, com els juvenils, no era de primer estiu.

Em deman si és possible que hi hagin juvenils d'aquesta espècie tan prest, a l'hora que, si és així, no podria esser que hagin criat a Mallorca enguany.

Saludos,
joem
Member
Entrades: 523
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 5:04 pm
Ubicació: Palma (La Vileta)

Entrada Autor: joem »

Hola Damià,

Per Albercuix ahir mateix varen passar dos c. pygargus i fa un mes que tot i que pocs van passant de manera "regular", si com tu dius no era un primer estiu, és un au de 2ºany, segurament un migrant.
Josep Manchado
jmanchado@gmail.com
Maties Rebassa
Member
Entrades: 1030
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 5:52 pm

Entrada Autor: Maties Rebassa »

Hola Damià.

Veig difícil que pugui tractar-se d'un jove nascut enguany a Mallorca, ja que per a això la femella hauria d'haver post els ous a acabaments de febrer o primers dies de març, quan aquesta espècie no ha arribat encara per aquí. Però vaja, tot és possible.

Salut!
Maties
Amor, alenteix-te. El final mai és tan divertit com l'inici. Per favor, continua essent un infant en algun lloc del teu cor.
Original of the species, U2
Maties Rebassa
Member
Entrades: 1030
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 5:52 pm

Entrada Autor: Maties Rebassa »

Damià, l'au que vares veure podia ser similar a aquesta?

Imatge

Pareix una au de l'any passat, que encara conserva el color de les parts inferiors típic dels juvenils.

Algú s'atreveix amb el sexat? Té l'iris bastant claret, però no sé si això basta per determinar que pugui ser un mascle, ja que el plomatge no ho pareix. Fixau-vos també que té un collar bastant aparent, i les primàries molt poc barrades.

Vist ahir al blanquer de Maria de la Salut, amb na Gemma, en Rafel i en David.

Salut!
Amor, alenteix-te. El final mai és tan divertit com l'inici. Per favor, continua essent un infant en algun lloc del teu cor.
Original of the species, U2
Damià Jaume
Member
Entrades: 136
Membre des de: dt. maig 06, 2008 7:36 pm

Entrada Autor: Damià Jaume »

Sí. Exactament com aquesta. Gràcies Maties. Igual era aquest mateix.
Respon