Guàtlera/Japònica a Son Bosc

Estudi i conservació dels aucells a les Illes Balears
Respon
Rafel Mas
Member
Entrades: 643
Membre des de: dt. gen. 08, 2008 7:39 pm
Contacta:

Guàtlera/Japònica a Son Bosc

Entrada Autor: Rafel Mas »

Bones,
ahir a Son Bosc, una guàtlera C.coturnix mascle cantant dins els prats d'aromàtiques baixes. I un mascle de C.japonica contestan-li amb una cant egarrinxat i escardat, que jo definiria com a "sò diarreic" :) A aquest darrer el vàrem poder veure a plaer.
A la depuradora un Podiceps nigricollis pintadísim, preciós.
Salut!
Rafel i Gemma
Joan
Member
Entrades: 101
Membre des de: dv. març 28, 2008 8:34 pm

Entrada Autor: Joan »

Bones Rafel

Una consulta

C. japonica és capaç de suportar la rigorositat dels hiverns mallorquins? Pel que he vist a l'estudi de 2006, crec que no es detectaren exemplars a la natura als mesos de setembre a novembre...

Per altra banda, en el supòsit que hibridessin exitosament amb C. coturnix, o fins i tot que exemplars "de qualitat" (híbrids de granja de japonica x coturnix) hibridessin amb C. coturnix... aquests exemplars tindrien opcions reals de sobreviure a la temporada hivernal i arribar en condicions favorables per criar a la temporada següent?? I si ho aconseguissin i conservessin l'instint migratori de les europees, estarien en condicions de poder-ho fer??? De no ser així, al menys C. coturnix migratòries estarien salvades de la contaminació genètica.

A mi aquest tema m'afecta poc perquè al poble no hi ha guàtlera salvatge, però em preocupa... A més, als vedats adjacents al nostre s'han vist alguns exemplars (no tinc dades sobre quina de les dues espècies)... em va estranyar... Probablement animals d'amollada, no ho sé.

Gràcies,
J.A. Vives
Respon