xoriguers cama-rojes també a Eivissa

Estudi i conservació dels aucells a les Illes Balears
Respon
Joan Carles Palerm
Member
Entrades: 93
Membre des de: dc. gen. 09, 2008 12:14 am

xoriguers cama-rojes també a Eivissa

Entrada Autor: Joan Carles Palerm »

Hola a tothom

Fa uns dies, el 8 de maig vaig veure a ses salines un grupet de xoriguers a una zona on son habituals. Una ullada ràpida va permetre identificar dos d'ells com xoriguers i no els vaig fer gaire cas. Després llegint les noticies de l'illa veina vaig començar a pensar que potser hauria de haver prestat més atenció.

Avui hi pasava prop i m'he atracat a veure que hi havia per allí. He tornat a veure el grupet. Avui eren 6. Entre els 6 hi ha 2 xoriguers (Falco tinunculus) pero també 4 cama-rojes. Un es mascle i 3 famelles.

Curiosament també estan al costat d'una depuradora, la de sant Jordi, que està dins del P.N. de ses Salines. Els bitxos es mouen per uns camp abandonat pero que es llauren entre la depuradora, el toromar i els estanys de sal Rossa. A aquest camp hi ha una serie d'arbres morts en els quals ells es posen. S'els pot veure molt facilment a uns 40 metres.

Una disfrutada.

JC
Oliver Martínez
Member
Entrades: 228
Membre des de: dc. gen. 09, 2008 7:24 pm
Ubicació: Eivissa
Contacta:

Entrada Autor: Oliver Martínez »

Hola a tots! Com comenta en Joan Carles, per Eivissa també tenim la nostra ració de vespertinus. Per cert, gràcies JC per haver-te molestat en cridar-me per avisar-me de la presència d'aquests preciosos rapinyaires i haver tingut la sort de poder-los fotografiar.
Ahir eren sis els exemplars que caçaven insectes al conreu d'una manera frenètica, mentre que aquesta tarda, na Patricia Arbona, Joan Carles Palerm, Miguel Vericad, David García i un servidor només hem pogut observar 5.
Curiosament hem vist com 2 Falco vespertinus li fotien canya a un F. tinnunculus que caçava a poca distància.

Al següent enllaç podeu veure una imatge d'una de les femelles que formaven el grup

http://www.fotonatura.org/galerias/723

Salut
oliver
Ladran, amigo Sancho, luego cabalgamos.
Joan Carles Palerm
Member
Entrades: 93
Membre des de: dc. gen. 09, 2008 12:14 am

Entrada Autor: Joan Carles Palerm »

Molt guapa la foto Oli.

Ahora a por el macho antes de que marchen

JC
Joan Carles Palerm l’ha editat per darrera vegada el dia: dl. maig 19, 2008 7:17 am, en total s’ha editat 1 vegada.
Respon