Invasió de papallones

Estudi i conservació de la fauna vertebrada (no aus) a les Illes Balears
Respon
Avatar de l’usuari
Rafel Mas
Member
Entrades: 643
Membre des de: dt. gen. 08, 2008 7:39 pm
Contacta:

Invasió de papallones

Entrada Autor: Rafel Mas »

Bones,
avui migdia, a Maria de la Salut, prop del camí dels Horts, zona pròxima on s'estàn veient els xoriguers camaroigs, i sobre uns extensos camps de blat encara verd, hem pogut observar una invasió de mils de papallones, si no m'equivoc blanqueta de la col Pieris rapae.
Se'n veien per tot i molt juntes, pareixia que hi havia flors blanques per dins del blat. Mai havia vist una cosa semblant!
És migrant aquesta espècie? podem haver vist una irrupció de migrants?
Què hi devien trobar en el blat? entraven i sortien tot el temps...
Per cert, els xorics pareixien passar d'elles.
gràcies
Rafel i Gemma
Rafel Mas l’ha editat per darrera vegada el dia: dg. maig 18, 2008 6:06 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
Avatar de l’usuari
Xavi
Member
Entrades: 583
Membre des de: dc. gen. 09, 2008 11:08 am
Ubicació: a ca meva

Entrada Autor: Xavi »

No són migradores però enguany hi ha hagut una explosió demogràfica bestial en algunes zones. Tal vegada els seus paràsits naturals han tingut algun problema.
En teoria les larves s'alimenten de Brassicacies, Tropaeolacies, Resedacies, Capparacies.
Jo també les veig sovint als camps de blat, ordi... Però no sé realment perquè. Supòs que les resulta més fàcil revolotejar per allà i reproduïr-se. Els brins no presenten tan obstacle com branques dures per exemple.
Xavier Canyelles.

"Entomos & Malakos"
Respon