....i el miracle segueix: esporofits d´Asplenium petrarchae

Estudi i conservació de la flora de les Illes Balears
Respon
Joan Bibiloni
Member
Entrades: 493
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 9:36 pm
Contacta:

....i el miracle segueix: esporofits d´Asplenium petrarchae

Entrada Autor: Joan Bibiloni »

Bon vespre forers:

Ha passat mig any des de que vaig sembrar les espores i avui per fí ja han brostat els primers esporofits o falgueres vertaderes d´Asplenium petrarchae ssp. petrarchae i d´Asplenium X tubalense ( hibrid natural entre Asplenium azomanes i Asplenium trichomanes ssp. quadrivalens ).

Asplenium petrarchae ssp. petrarchae. Fitxau-vos que tant els petits frondes com els protals son peludets com pertoca a l´especie:
Imatge

Asplenium X tubalense:
Imatge

Bona nit a tots: Joan
Rafel Curto
Member
Entrades: 28
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 10:51 pm

Entrada Autor: Rafel Curto »

A vegades, a els pares no els agrada el comentari tòpic: "igualet que sa mare", Joan, així que ho hauran de sentir les teves orelles: estes filletes son igualetes que sa mare!!!!!!! Asplenium petrarchae se sentiria molt orgullosa
Felicitats per l'exit
Joan Rita
Member
Entrades: 153
Membre des de: dt. gen. 08, 2008 5:30 pm
Ubicació: UIB
Contacta:

Entrada Autor: Joan Rita »

Fantàstics documents i fantàstica feina. Enhorabona!
Joan Bibiloni
Member
Entrades: 493
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 9:36 pm
Contacta:

Entrada Autor: Joan Bibiloni »

Hola amics:

Avui he fet un parell de fotos a aquests esporofits diminuts del meu planter d´espores de falgueres que va vent en popa a tota vela:

---ASPLENIUM X SOLLERENSE ( hibrid entre Asplenium majoricum i Asplenium petrarchae ssp. petrarchae ), ( avui fa 201 díes que vaig sembrar les espores ):

Imatge

Imatge

Per a que vos fageu una idea del seu tamany, mirau-vos l´ungla del vostre dit pulgar.

---ASPLENIUM PETRARCHAE SSP. PETRARCHAE ( avui fa 204 díes que vaig sembrar les espores ) ( comparau amb la foto que vaig posar fa un més ):

Imatge

Que passeu un bon diumenge: Joan
Rafel Curto
Member
Entrades: 28
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 10:51 pm

Entrada Autor: Rafel Curto »

Tal com dius, es un milacre aixó de les falagueres. Tindras un bon planter per plantar falagueres per la teva serra. Felicitats
Respon