Egragòpila d'òliba amb escarabats de Sant Joan

Estudi i conservació dels aucells a les Illes Balears
Respon
Avatar de l’usuari
Samuel Pinya
Member
Entrades: 211
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 5:12 pm
Ubicació: AEN

Egragòpila d'òliba amb escarabats de Sant Joan

Entrada Autor: Samuel Pinya »

Bon dia a tots.

Perdonau la meva incursió en el món de les plomes (donat la meva ignorancia en el tema), però el dissabte horabaixa a s'Albufera, allà on hi havia la torre de ferro i ara hi ha una de fusta molt gran. Idò adalt de tot, sobre la varanda, hi havia una egragòpila, crec que era d'òliba, perque era prou gran, amb 3 parells d'èl·litres d'escarabat de Sant Joan (Polyphylla fullo).

A més de'n Rafel Mas que li he passat la cita, tal vegada a qualcú del parc li interesi.

Una aferrada

Sam
Avatar de l’usuari
Naturalista - s'Albufera
Member
Entrades: 131
Membre des de: dc. juny 11, 2008 8:53 am

Entrada Autor: Naturalista - s'Albufera »

Gràcies Sam, ho anotarem dins les llistes pertinents.

Pere
Avatar de l’usuari
mdora
Member
Entrades: 15
Membre des de: dc. gen. 09, 2008 5:16 pm
Contacta:

Entrada Autor: mdora »

Una imatge...

Imatge

Salut!
Miquel Àngel Dora
Avatar de l’usuari
Rafel Mas
Member
Entrades: 643
Membre des de: dt. gen. 08, 2008 7:39 pm
Contacta:

Entrada Autor: Rafel Mas »

Bones,
diumenge passat vàrem poder observar una òliba caçant a la zona de ses puntes. L'ex. va comparéixer quan ja no quedava pràcticament llum i se n'havien anat gairebé tots els falcons de la reina (en quedaven 6 o 7). Hi havia una forta emergència de Polyphila fullo.
L'òliba es va tirar dins de la vegetació 4 vegades. 3 de les 4 va capturar alguna cosa, que molt probablement era P.fullo i s'ho enduia a un posador a menjar-s'ho.
Després de veure les egagròpiles citades pe'n Sammuel i les fotos de'n Miquel Àngel, crec que es confirma què estava menjant l'òliba a ses puntes.
El sistema de caça era molt curiós: volava a molt baixa altura i gairebé no es cernia com faria per caçar un ratolí. Segurament el renouer que fan aquests escarabats la primera vegada que obren el èlitres i agiten les ales, els feia hiperdetectables.

Interessant
Per cert M.A.Dora on has fet la foto?
Jordi Muntaner, m'han dit que tú també havies observat cosa d'això d'egagròpiles no?

raf
Avatar de l’usuari
mdora
Member
Entrades: 15
Membre des de: dc. gen. 09, 2008 5:16 pm
Contacta:

Entrada Autor: mdora »

Hola
la foto la vaig fer diumenge dia 15 a la plataforma des camí d'enmig.

Salut!
Miquel Àngel Dora
Avatar de l’usuari
Rafel Mas
Member
Entrades: 643
Membre des de: dt. gen. 08, 2008 7:39 pm
Contacta:

Entrada Autor: Rafel Mas »

Bones, ahir capvespre
poguérem observar a entrada de fosca, clarament, amb telescopi, com una òliba menjava escarabats de St. Joan.
Durant el temps que l'observàrem, va fer al manco 5 captures.
Erem en Lluis, na Gemma, n'Hugo, na Vanessa i jo mateix.
Observació feta a ses Puntes, s'Albufera.
raf
Respon