albines a s'Albufereta

Estudi i conservació de la flora de les Illes Balears
Respon
Avatar de l’usuari
Rafel Mas
Member
Entrades: 643
Membre des de: dt. gen. 08, 2008 7:39 pm
Contacta:

albines a s'Albufereta

Entrada Autor: Rafel Mas »

Bones,
unes fotos de'n Manolo Suárez de 2 plantes albines a la Reserva Natural de s'Albufereta

Viuda, Scabiosa maritima, aquest dissabte passat

Imatge

Imatge

Trepó, Verbascum sinuatum, pel juny de l'any passat

Imatge

Aquestes 2 plantes molt pròximes a una porrassa virada de la que ja vaig penjar fotos. Hi haurà una peça d'urani enterrada per aquesta zona? :)

Rafel
Avatar de l’usuari
Joan Bibiloni
Member
Entrades: 493
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 9:36 pm
Contacta:

Entrada Autor: Joan Bibiloni »

Aquestes plantes mutants albines son bellíssimes, sobretot el Verbascum. Gràcies Rafel per compartir-les amb nosaltres. L´albinisme es molt frequent a les plantes silvestres.

Hi ha el càs de la murtera de fruits blancs, com aquests que creixen al meu trocet de muntanya sollerica:


Imatge


I encara és més curiós l´encreuement espontani d´una murtera de fruits blancs amb una murtera normal de fruits negres, que dona lloc a una murtera híbrida de fruits vermells:


Imatge


Per a que vegeu la diferència, aquests son fruits negres normals:


Imatge


Una altra mutació és la de fruits gegants, que els pagesos antics des de temps dels moros, empeltaven damunt peus de murtera de fruits petits. Record que fa uns 40 anys el meu padrí me va dur a menjar murtons gegants a una finca des Plà. Mai se m´oblidarà. La murtera era empeltada i tenía una soca tant gruixada com el còs d´un home. Devía tenir més de 200 anys. Per les muntanyes de Sóller hi ha murteres de fruits gegants totalment naturals. Aquí podeu veure les tres varietats naturals del meu trocet de muntanya:

Imatge


Bona nit a tots: Joan
Avatar de l’usuari
CCardona
Member
Entrades: 150
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 6:24 pm
Ubicació: Sa Pobla

Entrada Autor: CCardona »

Més plantetes albines

Erica multiflora florida a primavera (de fet a estiu, ja sabeu com estan les coses aquest any)
Imatge

I una preciosa que només he trobat a un lloc a Mallorca i que he vist que es comercialitza com de flor rosa o blanca
Lavandula dentata
Imatge

I la de color normal perque compareu
Imatge

Alee, ja he omplert això de fototes, esper que vos hagin agradat. Entre tots tendrem una bona col.lecció de plantetes blanques. I encara hi falta la Scabiosa cretica blanca, i el Cneorum de fruit blanc, ja mirare d'anar a fer-lis fotos.


CArles
Avatar de l’usuari
Joan Bibiloni
Member
Entrades: 493
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 9:36 pm
Contacta:

Entrada Autor: Joan Bibiloni »

Si que son xules sa lavanda blanca i es xiprell. No els havía vist mai. Gràcies Carles, per compartir-les amb nosaltres.

Joan
Avatar de l’usuari
Pere Vicens
Member
Entrades: 696
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 4:01 pm
Ubicació: Inca

Entrada Autor: Pere Vicens »

Hola a tots.

La setmana passada al torrent des matzoc, vora Aubarca, hi havia una bona florida d'alòc (Vitex agnus-castus)... i moltes de les plantes tenien les flors blanques.

Pere
Respon