Hola. Una parella de papamosques ha fet niu al garrover que hi ha just davant ca meva, a la branca més baixa, i això em permet observar el seu interior des de la terrasa, sense molestar-los. Gràcies a això puc seguir les evolucions del procés reproductor. Avui han nascut els pollets.
A part de les dades tan tardanes, m'ha cridat l'atenció el temps que la femella ha estat covant els ous, 16 dies sencers. Segons la bibliografia consultada, els temps d'incubació va d'11 a 15 dies, però és clar, molta fa referència a la ssp. striata, no a la nostra. Segons l'atles de nidificants del GOB, el període d'incubació de la nostra ssp. va de 12 a 14 dies.
Vaig detectar el niu amb un ou al seu interior el dia 22 de juliol. Dia 25 al matí la niarada era completa i la femella ja covava. Avui dia 10 d'agost hi ha els pollets al niu (ahir horabaixa encara hi havia els ous). Ara veure'm si els pollets suren, tot i trobar-se el niu a una àrea amb forta presència de gent i moixos.
Salut!
Dades de nidificació de papamosques
- Maties Rebassa
- Member
- Entrades: 1030
- Membre des de: dl. gen. 07, 2008 5:52 pm
Dades de nidificació de papamosques
Amor, alenteix-te. El final mai és tan divertit com l'inici. Per favor, continua essent un infant en algun lloc del teu cor.
Original of the species, U2
Uep Maties!
Si que és tardana aquesta colla! Potser una segona posta.
D'un niu que vaig trobar enguany, els polls ja volen fa més de 15 dies. M'he de fixar si els pares ho han tornat provar pel redol.
Aquesta setmana encara he sentit cantar Sylvia atricapilla. No trobau que també s'allarguen molt aquestes?
Pep
Si que és tardana aquesta colla! Potser una segona posta.
D'un niu que vaig trobar enguany, els polls ja volen fa més de 15 dies. M'he de fixar si els pares ho han tornat provar pel redol.
Aquesta setmana encara he sentit cantar Sylvia atricapilla. No trobau que també s'allarguen molt aquestes?
Pep
The "balance of nature" does not exist and perhaps never has existed. C.S. Elton
- Maties Rebassa
- Member
- Entrades: 1030
- Membre des de: dl. gen. 07, 2008 5:52 pm
Ahir dia 24, 14 dies després de néixer, els dos polls que suraren varen abandonar el niu. Dia 23 horabaixa encara hi eren, dia 24 dematí, no.
Avui he visitat el niu i he pogut comprovar que està folrat de llana i de pèls que pareixen de ca.
Salut!
Avui he visitat el niu i he pogut comprovar que està folrat de llana i de pèls que pareixen de ca.
Salut!
Amor, alenteix-te. El final mai és tan divertit com l'inici. Per favor, continua essent un infant en algun lloc del teu cor.