Un gavatx ple de fulles d’arbocera

Estudi i conservació dels aucells a les Illes Balears
Respon
Joan
Member
Entrades: 101
Membre des de: dv. març 28, 2008 8:34 pm

Un gavatx ple de fulles d’arbocera

Entrada Autor: Joan »

Bones,

Avui he arreglat els primers tudons de la temporada. Figues, altres fruits que no he identificat, i una gran quantitat de fulles del que crec que era arbocera; i no eren de les més tendres... No he trobat cap invertebrat. M’ha sorprès bastant... Tenia coneixement de que ingerien brots tendres, però no tan lignificats i de forma tan massiva.

L'agricultura cerealista és testimonial a la zona; per altra banda, a aquestes alçades de l'estiu (i a part de determinats frutis...), l'aliment és més escàs que a les seves primeries. Potser aquest hipotètic hàbit alimentari es troba induit parcialment per aquests factors...

No ho sé...

Joan
Xavi
Member
Entrades: 583
Membre des de: dc. gen. 09, 2008 11:08 am
Ubicació: a ca meva

Entrada Autor: Xavi »

Molt interessant i de difícil resposta el fet de trobar fulles d'arbocera en el gavatx dels tudons. M'agradaria molt obtindre una explicació lògica.
Xavier Canyelles.

"Entomos & Malakos"
Joan
Member
Entrades: 101
Membre des de: dv. març 28, 2008 8:34 pm

Entrada Autor: Joan »

Més sobre els tudons...

Des de fa una setmana, els tudons presenten un comportament estrany; es dirigeixen cap a una massa d'arbres, però abans de posar-se donen una sèrie de tombs al voltant dels arbres, de vegades en pocs metres, d'altres els circumval·len a distància.

De tot d'una vaig pensar que potser era una estratègia adaptativa front a la pressió cinegètica (alguns caçadors acostumen a esperar-los a sota dels pins...); però aquesta al municipi és francament baixa... I aquest comportament és generalitzat, també el presenten els tudons de les zones de reserva o on no han estat caçats...

Algú em sabria donar una explicació? He pensat que potser les precipitacions o la baixada de les temperatures poden haver influït (per ser alguns dels factors que han canviat...) però no hi veig la relació...

Joan
Respon