Benvolguts companys:
Aquest divendres ( 7 de novembre) horabaixa, vaig anar a fer una mica d'esport per la muntanya. Quan pujava cap a s'ermita d'Esporles, devers les 18 hores, em va acompanyar en la primera pujada el cant d'un mussol (Otus scops). Una mica despistadet no ?.
Més tard, devers les 18'45 ja només amb la claror de la lluna, a la part posterior de l'explanada de s'ermita vaig sentir durant dos minuts el cant d'una miula ( Athene noctua ). Ho he posat amb interrogant perquè recordo que fa un parell d'anys quan es va intentar esbrinar la possible presència/nidificació de miules, es va comentar que el mussol (Otus scops) emet també una varietat del seu cant molt semblant al de la miula, així doncs a manca d'observació directa, queda entre interrogant.
Una salutació
Mussol despistat i miula?
- Pere Dietrich
- Member
- Entrades: 12
- Membre des de: dt. gen. 08, 2008 10:54 pm
- Ubicació: Esporles, Mallorca
- jordi muntaner
- Member
- Entrades: 523
- Membre des de: dl. gen. 07, 2008 5:08 pm
Hola Pere i resta de forers,
Ahir o després d'ahir, per ca meva, a Son Roqueta, al costat de muntanya de Palma, també he sentit reclams de mussol.
Quasi cada any me fixo en els primer cants que solen ser a finals de gener o al febrer. No sé si ara és normal que cantin, però veig que ara estan bastant calladets, almanco pels meus barris.
Ahir, una òliba va travessar de nit la carretera cap a Puigpunyent, una vegada passat el polígon de Can Valero en direcció a Puigpunyent. Per ca meva les sento de tant en quant. Són òlibes semi urbanes.
Salut,
Jordi
Ahir o després d'ahir, per ca meva, a Son Roqueta, al costat de muntanya de Palma, també he sentit reclams de mussol.
Quasi cada any me fixo en els primer cants que solen ser a finals de gener o al febrer. No sé si ara és normal que cantin, però veig que ara estan bastant calladets, almanco pels meus barris.
Ahir, una òliba va travessar de nit la carretera cap a Puigpunyent, una vegada passat el polígon de Can Valero en direcció a Puigpunyent. Per ca meva les sento de tant en quant. Són òlibes semi urbanes.
Salut,
Jordi
- Carlota Viada
- Member
- Entrades: 117
- Membre des de: dt. gen. 08, 2008 12:08 pm
Hola Pere,
Durant el recompte de voltors, un vespre a Binifaldó, amb en Xavier Moranta, vam sentir un cant com de miula, vàries vegades. Tot dos vam quedar impressionats perque talment sonava com una miula, però després del document dels companys de Menorca,,, la conclussió és que devia ser un mussol.
Ja no se poden donar cites de miula només pel reclam... ara sols valen exemplars vists!
Una abraçada,
Carlota
Durant el recompte de voltors, un vespre a Binifaldó, amb en Xavier Moranta, vam sentir un cant com de miula, vàries vegades. Tot dos vam quedar impressionats perque talment sonava com una miula, però després del document dels companys de Menorca,,, la conclussió és que devia ser un mussol.
Ja no se poden donar cites de miula només pel reclam... ara sols valen exemplars vists!
Una abraçada,
Carlota
- Andrés Mas
- Member
- Entrades: 202
- Membre des de: dc. jul. 02, 2008 9:00 pm
- Ubicació: sa rápita
- Contacta:
Hablando del Mussol, En Sa Rapita donde vivo, tengo un pequeño pinar enfrente de casa, y bastantes noches se posan en los pinos. Hace
ya 15 dias que no se les oye. VariAS veces el mismo o varios se han golpeado con los ventanales de casa, no se si por el reflejo de la luz
Oporque ven algún insecto a contraluz. Sabeís de este comportamiento?
Deu
ya 15 dias que no se les oye. VariAS veces el mismo o varios se han golpeado con los ventanales de casa, no se si por el reflejo de la luz
Oporque ven algún insecto a contraluz. Sabeís de este comportamiento?
Deu