Tinc un dubte taxonòmic.
Revisant la Flora de Mondragó que va fer n'Alomar l'any 2005. He vist que hi ha 2 quadrícules amb presència de Gagea durieui iberica (no sé si ho he escrit bé). L'he cercat a l'herbari virtual de la UIB i no l'he trobat.
Per altra banda a l'HB apareix Gagea nevadensis i com a sinònim Gagea iberica. Aquesta espècie va esser trobada l'any passat al parc.
La primera no l'he vista. Qualcú he podria explicar les diferències entre nevadensis i durieui??
Una aferrada i gràcies
Sam
Gagea nevadensis vs Gagea durieui iberica
- Samuel Pinya
- Member
- Entrades: 211
- Membre des de: dl. gen. 07, 2008 5:12 pm
- Ubicació: AEN
Hola Samuel,
Avui capvespre he intentat aclarir el tema de la nomenclatura de les Gagea, i després d'una bona estona he vist que me fa falta més temps, perquè hi ha burdell "deaquitespero" (per ex. Anthos que és una pàgina de referència ni tan sols fa esment de G. durieui).
La conclussio provisional és que tot és el mateix, i que només hi ha un taxon. Quin ha de ser el nom? per aixó me farà falta una mica més de temps que ara no tenc, provisionalment mantindria el del HV i que tb és el que utilitza Anthos: Gagea nevadensis.
De tota manera podeu agafar el fil del tema si mirau aquest article :
P. P. FERRER GALLEGO & M. GUARA REQUENA
Lagascalia 27, 2007
ESPECIES DEL GÉNERO GAGEA SALISB.
(LILIACEAE) PRESENTES EN EL LEVANTE
PENINSULAR IBÉRICO
que es pot devallar de:
http://www.institucional.us.es/revistas ... /27/04.pdf
Salut!
(quan dic un sol taxon m'he estic refint a G nevadensis/iberica/durieui, perquè després hi ha la G. mauritanica)
Joan Rita
Avui capvespre he intentat aclarir el tema de la nomenclatura de les Gagea, i després d'una bona estona he vist que me fa falta més temps, perquè hi ha burdell "deaquitespero" (per ex. Anthos que és una pàgina de referència ni tan sols fa esment de G. durieui).
La conclussio provisional és que tot és el mateix, i que només hi ha un taxon. Quin ha de ser el nom? per aixó me farà falta una mica més de temps que ara no tenc, provisionalment mantindria el del HV i que tb és el que utilitza Anthos: Gagea nevadensis.
De tota manera podeu agafar el fil del tema si mirau aquest article :
P. P. FERRER GALLEGO & M. GUARA REQUENA
Lagascalia 27, 2007
ESPECIES DEL GÉNERO GAGEA SALISB.
(LILIACEAE) PRESENTES EN EL LEVANTE
PENINSULAR IBÉRICO
que es pot devallar de:
http://www.institucional.us.es/revistas ... /27/04.pdf
Salut!
(quan dic un sol taxon m'he estic refint a G nevadensis/iberica/durieui, perquè després hi ha la G. mauritanica)
Joan Rita
Joan Rita l’ha editat per darrera vegada el dia: dc. nov. 26, 2008 6:31 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
- Samuel Pinya
- Member
- Entrades: 211
- Membre des de: dl. gen. 07, 2008 5:12 pm
- Ubicació: AEN