Bon dia a tothom.
Òbviament l'envejable situació de la nostra Ornitologia -i en dir nostra em refereixo a la del arxipèlag en general i a la del GOB en particular-, no és, deia, producte de la feina d'uns pocs anys per molt que això tregui al nostre rostre un geste escèptic. Els gran edificis costa pena aixecar-los i es fan pedra a pedra, al llarg dels anys. A més, hi han pedres bàsiques i altres més normaletes baldament que totes sense exclusió fan l'edifici.
És a dir que son molts els que ens han precedit fent l'obra. Un d'ells fou i és una de les peces clau als inicis seriosos del nostre quefer i avui no he volgut oblidar-lo: avui fa exactament 60 anys que ens deixà en Philip Winchester Munn, el capità Munn. Fou l'onze de gener de 1949 que va morir a Palma -feia anys que era resident a Mallorca-, a l'edat de 84 anys després d'unavida dedicada a l'estudi ornitològic, en bona part a Mallorca, la seva terra d'adopció.
L'avalen una vintena de treballs i notes que, dedicats a les nostres illes, foren publicats a les principals revistes ornitològiques de l'època -Ibis, Novitates Zoologicae, Oologists Records, Bull. de British Ornithologis Club, etc.-, i les seves continues relacions amb els més notables ornitòlegs europeus.
Enguany, l'any Munn, la secció de Documentació i Nomenclatura de la Comissió Permanent, voldria tenir uns records per aquest home. Diuen que és de ben nascuts ser agraït. Un d'ells ben bé podria ser que el ornitòlegs del GOB coloquèssin una placa o làpida a la seva tomba anònima -per jo no ho és, anònima-, i de fet les gestions estan iniciades, tot i que si algú s'anima a donar una ma... ja ho sap.
Gràcies per l'atenció prestada i si avui que és diumenge vos sobra un moment dediqueu uns instants a l'intens quefer ornitològic de'n Philip W. Munn i a la seva memòria. Ell, que de bon segur no s'ho imagina ni s'ho espera, vos ho agrairà.
Salut!. Jesús
Aniversari
Aniversari
Tots jorns aprench e desaprench ensemps (Jordi de Sant Jordi. S. XV)
- Pere Vicens
- Member
- Entrades: 696
- Membre des de: dl. gen. 07, 2008 4:01 pm
- Ubicació: Inca
Hola Jesús, hola a tots i a totes.
Tens tota la raó. Sense aquestes persones com a fonaments, la nostra causa no seria la què és.
Em sembla be i molt necessari, ja ho saps, que el GOB reti homenatge a les persones que ens foren precedents, i més (com és el cas) si s'ha de corregir una situació de desconeixement i d'abandó injusta i intolerable.
Dic, com tu, que no és justa i que no s'ha de tolerar. I una petita placa, amb un ropit o un busqueret gravats, no crec que sigui un detall fora lloc.
Jesús, alguns de nosaltres ja anem massa enfeinats com per donar-te una ma, però personalment et vull donar coratge i empenta perquè no aturis.
Una abraçada.
Pere
Tens tota la raó. Sense aquestes persones com a fonaments, la nostra causa no seria la què és.
Em sembla be i molt necessari, ja ho saps, que el GOB reti homenatge a les persones que ens foren precedents, i més (com és el cas) si s'ha de corregir una situació de desconeixement i d'abandó injusta i intolerable.
Dic, com tu, que no és justa i que no s'ha de tolerar. I una petita placa, amb un ropit o un busqueret gravats, no crec que sigui un detall fora lloc.
Jesús, alguns de nosaltres ja anem massa enfeinats com per donar-te una ma, però personalment et vull donar coratge i empenta perquè no aturis.
Una abraçada.
Pere
Pere Vicens l’ha editat per darrera vegada el dia: dg. gen. 11, 2009 12:45 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
- Carlota Viada
- Member
- Entrades: 117
- Membre des de: dt. gen. 08, 2008 12:08 pm
Impressionant, en Munn i la seva obra. Molt útil pels que ens dedicam a la conservació de les aus avui en dia.
Me sembla de rebut l'homenatje, sobre tot si va acompanyat de la divulgació de la seva tasca.
Jesús, comptau amb jo, me fa ganes col·laborar amb aquesta iniciativa.
Un abraçada i gràcies pel recordatori. Per cert,,, no sabia que havia mort a Mallorca.
Carlota
Me sembla de rebut l'homenatje, sobre tot si va acompanyat de la divulgació de la seva tasca.
Jesús, comptau amb jo, me fa ganes col·laborar amb aquesta iniciativa.
Un abraçada i gràcies pel recordatori. Per cert,,, no sabia que havia mort a Mallorca.
Carlota