Hola a tots,
Existeix una proposta de cens de gavines hivernants feta per Seo/BirdLife en dates preferents de 24 y 25 de gener de 2009, encara que poden servir dades entre el 17 i el 1 de febrer. Aquest cens es farà a tota Espanya. Ja veurem si el temps en deixa fer-ho ja que el pronòstic és bastant dolent.
Disposo d’una fitxa de cens que puc enviar a tota persona interessada.
Les espècies a censar són:
Larus ridibundus, Larus fuscus, Larus audouinii: censar-les a darrera hora en ports, badies, zones humides, salines, basses de rec i de depuració. Al tenir una població hivernant petita no serà difícil i podrem obtenir uns resultats bons. Segurament hi ha concentracions de L.audouinii a trams de costa que restaran sense cobrir.
Larus michahellis. La metodologia que proposa SEO no serveix aquí ja que aquesta espècie ja ha començat a ocupar zones de nidificació. No obstant, qualsevol concentració que es vegi convé censar-la anotant número d’exemplars, lloc, hora, data i, si es pot, edat dels exemplars.
A Mallorca, les localitats a censar són:
-Port de Palma
-Badia de Palma (Arenal, Can Pastilla, Ciutat Jardí)
-Altres llocs de la badia de Palma.
-Badia d’Andratx
-Port de Sóller,
-Port de Pollença y badia
-Port d’Alcudia i badia, fins a la Colònia de Sant Pere.
-Ports de Llevant (tots els que es puguin, però, sobre tot, Porto Cristo, Porto Colom i Porto Petro)
-Albufereta (fet)
-Albufera (fet)
-Salines del Salobrar (fet)
-Salines de s’Avall, Colònia de St. Jordi (fet )
-Bassa de rec de Son Ferriol (¿fet?)
-Estacions depuradores. Són secundàries. Podrien fer-se les que la gent tingui a prop de casa seva). Algunes poden ser importants (com la de Palma per a Larus ridibundus).
-I qualsevol altre localitat costanera, encara que no surti.
Son Reus. Caldria cobrir-lo per veure que fan les gavines. Estaria be fer un cens total no sigui que hi hagin moltes.
Les persones que vulgui participar podran cobrar els gastos de benzina, si es que en tenen.
Podeu contactar amb jo al correu-e: jordimuntaner@yahoo.es o al telèfon 647348178.
Gràcies,
Jordi
cens de gavines hivernants el 24 i 25 de gener
- jordi muntaner
- Member
- Entrades: 523
- Membre des de: dl. gen. 07, 2008 5:08 pm
- Maties Rebassa
- Member
- Entrades: 1030
- Membre des de: dl. gen. 07, 2008 5:52 pm
Hola.
Ahir horabaixa al Port de Palma una ventada impressionant, que tenia assustades fins i tot a les gavines! Molt complicat contar gavines de cames grogues, ja que no aturaven mai a terra. Vaig calcular unes 400 per la part baixa.
D'altres espècies vaig veure:
L.fuscus: 3 (1 adult, 1 segon hivern i 1 primer hivern).
L.melanocephalus: 4 (1 adult i 3 primers hiverns).
L.audouinii: 7 adults:
L. ridibundus: 1210. Mai n'havia vist tantes al Port, que jo recordi. Entraven grupets contínuament, protegint-se de la ventada. Entre elles les 4 L.melanocephalus.
S.sandvicensis: 23
No seria d'estranyar que aquests dies que venen es puguin veure (vives o mortes, per desgràcia algunes arribaran a les platges arrossegades per les ones) aus marines poc comunes.
Salut!
Ahir horabaixa al Port de Palma una ventada impressionant, que tenia assustades fins i tot a les gavines! Molt complicat contar gavines de cames grogues, ja que no aturaven mai a terra. Vaig calcular unes 400 per la part baixa.
D'altres espècies vaig veure:
L.fuscus: 3 (1 adult, 1 segon hivern i 1 primer hivern).
L.melanocephalus: 4 (1 adult i 3 primers hiverns).
L.audouinii: 7 adults:
L. ridibundus: 1210. Mai n'havia vist tantes al Port, que jo recordi. Entraven grupets contínuament, protegint-se de la ventada. Entre elles les 4 L.melanocephalus.
S.sandvicensis: 23
No seria d'estranyar que aquests dies que venen es puguin veure (vives o mortes, per desgràcia algunes arribaran a les platges arrossegades per les ones) aus marines poc comunes.
Salut!
Amor, alenteix-te. El final mai és tan divertit com l'inici. Per favor, continua essent un infant en algun lloc del teu cor.
Original of the species, U2
Original of the species, U2