Sant Maties

Estudi i conservació dels aucells a les Illes Balears
Respon
Jesús
Member
Entrades: 75
Membre des de: dt. gen. 08, 2008 11:51 am
Ubicació: Consell (Mallorca)

Sant Maties

Entrada Autor: Jesús »

Hola a tothom!

Tenim al fòrum un company, bon company i gran col•laborador del fòrum, al que tots coneixem com a referent ornitològic de les Illes i per la bona i assenyada tasca que du al davant del Parc Natural de l’Albufera (de Mallorca). Ja sabeu que parlo d’en Maties Rebassa.
Demà, dia 24 de febrer, en el Santoral catòlic, és el seu sant i vull enviar-li els meus “molts d’anys”, no tant per la seva onomàstica com per tota la feina que fa i que ens deixa compartir. A més, a més, aquest Sant Macià (o Maties), ens ha de ser un sant simpàtic i proper a noltros ja que des de la tradició cristiana o catòlica o com se digui, se’ns diu que Sant Macià es el sant patró dels Aucells i així mateix que moltes aus aprofiten aquest dia per casar-se. Com no podia ser d’altra manera segons el que s’espera de jo, el felicito amb aquest modest recull de refranys tots referits al sant, fent tots ells al•lusió a les migracions i als inicis dels festejos o el que és el mateix, al despertar de la Primavera:

-- Per Sant Maties canten els ocells llurs alegries
-- Per Sant Macià els ocells es volen casar
-- Per Sant Maties canten les calàndries
-- Tant com canta l’alosa per Sant Macià, després ha de callar

-- Per Sant Macià l’oronella ve i el fred se’n va
-- Per Sant Macià l’oreneta sol tornar
-- Per Sant Macià, l’oronella (també oreneta), ve i es tord se’n va
-- Per Sant Macià el cucui ve i el tord se’n va
-- Per Sant Macià es puput ve i el tord se’n va

-- Per Sant Maties la garsa cerca son joquer i l’alosa també
-- Per Sant Macià, la grívia ve i el tord se’n va (Diu la tradició que estaven casats i es varen divorciar i ara quan un arriba l’altre se’n va i no se’ls veu mai plegats)
-- Si el tord no se’n va per Sant Macià, fred encara farà

Molts d’anys, Maties!, i a tots els demès Maciàns/Maties... i Macianes.
Salut i una abraçada!. Jesús
Tots jorns aprench e desaprench ensemps (Jordi de Sant Jordi. S. XV)
Maties Rebassa
Member
Entrades: 1030
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 5:52 pm

Entrada Autor: Maties Rebassa »

Caram Jesús, MOLTES GRÀCIES!!
M'has deixat ben planxat, no m'ho esperava de cap manera! No em mereixo les teves floretes, això és ben cert, però així i tot t'ho agraeixo. Has demostrat de nou la teva vàlua humana i, també sigui dit, els teus grans coneixements de moltes de les branques de l'ornitologia, en aquest cas la referent al refranyer ornític. Val a dir que no coneixia molts d'aquests refranys, me'ls guardaré ben guardats.
Ara l'esglèsia, segons pareix, ha canviat el sant de dia, ja no és el 24 de febrer i sí el 14 de maig. No entenc perquè, però ja se sap que "doctores tiene la iglesia" :-)

Bé, com que no sé com donar-te les gràcies, et dedic aquestes dues fotografies d'una de les espècies que més m'ha fet gaudir aquest hivern. Esper que t'agradin!

Imatge

Imatge

Una abraçada!
Amor, alenteix-te. El final mai és tan divertit com l'inici. Per favor, continua essent un infant en algun lloc del teu cor.
Original of the species, U2
Respon