Aquests dies...

Estudi i conservació dels aucells a les Illes Balears
Respon
Maties Rebassa
Member
Entrades: 1030
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 5:52 pm

Aquests dies...

Entrada Autor: Maties Rebassa »

Hola.
Aquests dies he pogut veure algunes cosetes interessants.
Per començar, divendres, gràcies a l'avís d'en Pere Vicens, vaig poder observar com sobrevolava s'Albufera aquest grup de 22 grues, que lluitaven contra el fort vent de mestral.

Imatge

Precissament el fort vent és el que ha tornat a dur a la costa mallorquina bones quantitats de gavines de cap negre. En la següent imatge en surten tres en diferents estadis de muda, acompanyades per ploradores. Les capnegres ja mudades a plomatge nupcial són majoria, i són precioses!

Imatge

I igualment preciosa, a més d'espectacular, és la següent peixatera, que es deixa veure sovint davant els observatoris de s'Albufera. Tot un espectacle que deixa embadalit a més d'un (jo el primer).

Imatge

Imatge

Imatge

Venga, que la migració ja ha començat :)
Amor, alenteix-te. El final mai és tan divertit com l'inici. Per favor, continua essent un infant en algun lloc del teu cor.
Original of the species, U2
jordi muntaner
Member
Entrades: 523
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 5:08 pm

Entrada Autor: jordi muntaner »

Hola Maties i resta de forers,

Aquesta tarda, al port de Palma, una peixetera (Pandion haliaetus) ha pescat amb èxit davant dels meus nassos a l'interior del port. Ha partit cap a la costa d'Illetes, volant bastant alta.

El grup de gavines de cap negre (Larus melanocephalus) continua al port, aquesta tarda almanco 18 adults i dos exemplars de primer hivern.

Salut,

Jordi
biel servera
Member
Entrades: 310
Membre des de: dg. març 08, 2009 8:23 pm

Entrada Autor: biel servera »

Hola a tothom,
a l'Albufera avui horabaixa he vist un Threskiornis aethiopicus a la zona de's cibollar.
He intentat adjuntar unes fotos pero no n'he sabut. Si qualcu me pot orientar, ho fare.
Quan ha alçat el vol, tenia unes linies vermelles longitudinals a les ales, supos que son marques d'un exemplar escapat... o no! Els meus coneixements sobre aquesta especie no donen per gaire mes.
Disculpes anticipades per si es tracta d'una observacio sense interes.

Biel
Naturalista - s'Albufera
Member
Entrades: 131
Membre des de: dc. juny 11, 2008 8:53 am

Entrada Autor: Naturalista - s'Albufera »

Hola Biel, hola a tots i a totes.

Queda anotat...! Feia setmanes que no es veia... es mou entre les diverses zones humides de Mallorca... i les àrees vermelles poden ser una franja sense plomes que te baix cada ala, de color de rosa intens. Normalment les marques alars plàstiques són arrodonides o quadrades, i estan al centre de les ales. Si en veiem un de marcat, ja ho comentarem tot d'una.

Gràcies...!!

Pere
Antonio Bauza
Member
Entrades: 113
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 8:34 pm

Entrada Autor: Antonio Bauza »

Hola a tots:
Aquets dies... Dia 7 /03/09 pujada a Serra Alfábia de les Antenes fins a Coll des Jou
3 Voltos foresters asociats a
2 Voltors negres
8 C.Corax
2 M.migrans
2 H Pennatus
Salut per a tots
Antoni Bauçà
Respon