Àguila Calçada?

Estudi i conservació dels aucells a les Illes Balears
Respon
Sebastià
Member
Entrades: 44
Membre des de: dj. març 12, 2009 3:23 pm
Ubicació: Pina

Àguila Calçada?

Entrada Autor: Sebastià »

Avui migdia he sortit al terrat i he sentit gavines que cridaven fort, he mirat al cel i he vist com emprenyaven a un rapinyaire. I entre que els meus prismàtics no són dels millors i que s'animal volava a l'altura dels núvols, he pogut veure un ocell bastant gros, devia ser semblant o una mica superior al de les gavines, i era majoritàriament de color blanc (a la part d'abaix). Agaf la guia i el que s'hi assemblava més, tenguent en compte la coa i la zona de les taques fosques amb el color majoritari blanc, m'ha fet pensar o intuir que el que volava allà adalt podia ser una Àguila Calçada. Al mapa em deia que per aquí n'hi ha, també he cercat coses i he llegit que és sedentària a ses Illes i que pot volar tranquilament i solitàriament molt amunt.
Que per cert, era a damunt Pina.

Per això era sa curiositat de saber si podia ser que anàs ben encaminat, només per curiositat..

Salutacions!
Mallorca és sa nostra mare, no sa seva puta!!

Sebastià
Manolo
Member
Entrades: 140
Membre des de: dc. gen. 23, 2008 7:52 pm

Entrada Autor: Manolo »

Hola Xapi,

podria ser molt bé una calçada, hi ha un bon nombre de parelles per Mallorca, i blanc per davall hi ha poca cosa d'aquesta mida, però clar, sense veure-lo es difícil. Ara s'ha de mirar bé tot el que es mou perquè hi ha pas de migrants i d'una mida semblant a l'àguila calçada poden passar aligots Buteo buteo, arpelles Circus aeruginosus, falcons vespers pernis apivorus, milanes Milvus migrants....ah! mirau els xoriguers, que ja estan a punt d'arribar els falcons cama-roja Falco vespertinus

salut
Respon