Hola a tothom,
Volia saber si qualcú de voltros ha vist mai bitxos empalats a fils-de-ferros, abatzers, etc. a Mallorca. Crec haver llegit que la nostra ssp. de capserigany (badius) no tenia aquest costum, però ahir vaig trobar un escarabat tenebriònid (Akis sp.) ben clavadet panxa per amunt a una tanca de ses Cabanasses (Petra). I supòs que el culpable era un capxerigany, malgrat no ho vaig veure.
El dilluns, una cigonya a les 11:30 del matí per devers la UIB.
Saludos
bitxo empalat
- Damià Jaume
- Member
- Entrades: 136
- Membre des de: dt. maig 06, 2008 7:36 pm
Segons he pogut sentir als meus padrins i persones relacionades amb el camp, tenien constància de que el capserigany (per aquí li deim catxo) clavava petits ocells (qualque cadernera) i insectes a punxes (sobretot dels fils de pues).. Qualque ratolí me sona haver-ho sentit.. Així i tot, jo no n'he vist cap vegada..
Mallorca és sa nostra mare, no sa seva puta!!
Sebastià
Sebastià
- GOB-ornitologia
- Member
- Entrades: 71
- Membre des de: dl. gen. 07, 2008 8:53 pm
- Ubicació: Mallorca
- biel servera
- Member
- Entrades: 310
- Membre des de: dg. març 08, 2009 8:23 pm
Hola Damià i tots,
-fa uns 15 anys vaig trobar un dragó Tarentola mauretanica enganxat pel cap (amb el cap mig tallat i voltat 180º) a les puntes seques d'un taronger (Palma). Tenc una foto però en paper.
-en farà 6 o 7 al Parc Natural de ses Salines D'Eivissa i Formentera, a Eivissa, aprofitant un forcallet d'un pi hi havia un ratolí enganxat pel coll. També tenc una foto en paper.
-Aquest hivern passat vora les cases de colònies de Betlem, sobre una mata de Metzines, Solanum sodomeum, hi havia clavada a les espines una oruga que pareix d'un lepidòpter del gènere Hyles. Estava seca i supòs que era de l'estiu anterior.

salut!
-fa uns 15 anys vaig trobar un dragó Tarentola mauretanica enganxat pel cap (amb el cap mig tallat i voltat 180º) a les puntes seques d'un taronger (Palma). Tenc una foto però en paper.
-en farà 6 o 7 al Parc Natural de ses Salines D'Eivissa i Formentera, a Eivissa, aprofitant un forcallet d'un pi hi havia un ratolí enganxat pel coll. També tenc una foto en paper.
-Aquest hivern passat vora les cases de colònies de Betlem, sobre una mata de Metzines, Solanum sodomeum, hi havia clavada a les espines una oruga que pareix d'un lepidòpter del gènere Hyles. Estava seca i supòs que era de l'estiu anterior.

salut!
- Joan Carles Palerm
- Member
- Entrades: 93
- Membre des de: dc. gen. 09, 2008 12:14 am