Hola a tots,
Avui he pogut veure un exemplar que, sense cap dubte, es tracta d'un híbrid de gavina de bec vermell (Larus audouinii) i gavina de cap negre (Larus melanocephalus). L'he vist a certa distància, amb el telescopi, i tot d'una m'ha cridat l'atenció un anell fosc (no negre) voltant l’ull, la qual cosa feia ressaltar l'anell orbital blanc que tenen aquestes gavines. Amés tenia qualque ploma negra pel cap. Les puntes de les ales eren negres (estava aturat però les ha aixecades) i el bec era com el d'una gavina de bec vermell.
Regularment, quasi cada any, es veuen gavines de cap negre a les colònies de cria de gavina de bec vermell que tenim disperses per totes les illes. Normalment es veu un exemplar, de vegades dos i, que jo sàpiga, en una ocasió es varen veure tres. Amés, hi ha una dada d'un exemplar covant a sa Dragonera l'any 1983. Jo en vaig veure una adult reclamant a l'interior d'una colònia a Cabrera els anys noranta. Però mai havia vist un híbrid.
Salut,
Jordi
híbrid de gavina de bec vermell i gavina de cap negre
- jordi muntaner
- Member
- Entrades: 523
- Membre des de: dl. gen. 07, 2008 5:08 pm
- jordi muntaner
- Member
- Entrades: 523
- Membre des de: dl. gen. 07, 2008 5:08 pm
Hola Xapi i resta de forers,
En alguns casos, els híbrids de gavines poden ser fèrtils, però en aquest cas no tinc n'idea. De vegades l'hibridació entre espècies pot ser problemàtica si una espècie de les dues que s'hibrida està en perill d'extinció. Aquest seria el cas, per exemple, de l'annera capblanca "malvasia cabeciblanca" (Oxyura leucocephala) i l'ànnera de jamaica (Oxyura jamaicensis). Aquesta derrera és una epècie americana introduïda a Europa.
Salut,
Jordi
En alguns casos, els híbrids de gavines poden ser fèrtils, però en aquest cas no tinc n'idea. De vegades l'hibridació entre espècies pot ser problemàtica si una espècie de les dues que s'hibrida està en perill d'extinció. Aquest seria el cas, per exemple, de l'annera capblanca "malvasia cabeciblanca" (Oxyura leucocephala) i l'ànnera de jamaica (Oxyura jamaicensis). Aquesta derrera és una epècie americana introduïda a Europa.
Salut,
Jordi
- Maties Rebassa
- Member
- Entrades: 1030
- Membre des de: dl. gen. 07, 2008 5:52 pm
Hola Xapi.
Com diu en Jordi, els híbrids de gavines poden ser fèrtils. De fet, gràcies als marcatges amb anelles de lectura a distància, es tenen moltes dades sobre presència i supervivència d'híbrids, no només de primera generació, també de segona (és a dir, l'exemplar híbrid es reprodueix amb un altre exemplar no híbrid, i la descendència passa a dir-se "híbrid de 2ª generació").
Per exemple, dins el complexe Larus argentatus-L.fuscus-L.michahellis-L.cachinnans,... els híbrids estan ben documentats. Com a curiositat, els híbrids de primera generació es solen reproduïr amb adults de l'espècie a la que més s'assemblen, que no sempre té perquè ser la mateixa. De tot això en McMinn i n'Ana, o en Jordi mateix, segur que en poden aportar moltes més dades que jo.
Salut!
Com diu en Jordi, els híbrids de gavines poden ser fèrtils. De fet, gràcies als marcatges amb anelles de lectura a distància, es tenen moltes dades sobre presència i supervivència d'híbrids, no només de primera generació, també de segona (és a dir, l'exemplar híbrid es reprodueix amb un altre exemplar no híbrid, i la descendència passa a dir-se "híbrid de 2ª generació").
Per exemple, dins el complexe Larus argentatus-L.fuscus-L.michahellis-L.cachinnans,... els híbrids estan ben documentats. Com a curiositat, els híbrids de primera generació es solen reproduïr amb adults de l'espècie a la que més s'assemblen, que no sempre té perquè ser la mateixa. De tot això en McMinn i n'Ana, o en Jordi mateix, segur que en poden aportar moltes més dades que jo.
Salut!
Amor, alenteix-te. El final mai és tan divertit com l'inici. Per favor, continua essent un infant en algun lloc del teu cor.
Original of the species, U2
Original of the species, U2