Petxeta o caçamosques oliera

Estudi i conservació dels aucells a les Illes Balears
Respon
Rafel Mas
Member
Entrades: 643
Membre des de: dt. gen. 08, 2008 7:39 pm
Contacta:

Petxeta o caçamosques oliera

Entrada Autor: Rafel Mas »

Bones, un amic em va pasar aquestes fotos d'una Petxeta, Muscicapa striata, que ha fet a unes cases de possessió del Clot d'AUbarca, Escorca. Són de fa uns 7 dies.
L'animaló ha triat niar sobre un antic llum d'oli. Diumenge passat es vàren tondre les ovelles a la finca i a pesar de la gentada que anava i venia arran del niu i la festassa, els pares seguien aportant menjar i covant a estones. Una mica estressats, això si, però segur que aquest niu no el fotrà cap depredador (no humà).
Les fotos a nius en general no estan ben vistes i s'han d'evitar sempre que es puguin, i si es fan s'ha seguir el codi ètic del fotògraf de natura:

http://www.mallorcaweb.net/afonib/codi.htm

però he trobat un bon document d'un animal que aprofita la presència humana per a protegir el seu niu.

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

salut
Rafel Mas l’ha editat per darrera vegada el dia: dg. juny 14, 2009 11:15 am, en total s’ha editat 1 vegada.
Gil Panadés
Member
Entrades: 202
Membre des de: dc. gen. 09, 2008 8:45 am

Entrada Autor: Gil Panadés »

Que bones Rafel...
els altres anys ja feia servir aquest aparell com niu?
Rafel Mas
Member
Entrades: 643
Membre des de: dt. gen. 08, 2008 7:39 pm
Contacta:

Entrada Autor: Rafel Mas »

Bones Gil i tothom,
me sembla que aquest any és el primer que aquest animaló fa niu en aquest llum d'oli.

M'agradaria aclarir que el nom de Caçamosques oliera és inventat, venia bé degut al lloc on ha fet el niu l'aucell.I el nom recomenat per la comissió de nomenclatura és Papamosques.

En canvi el nom PETXETA, és un nom de pel redol i me'l va dir l'amo de les cases, nascut a Escorca i pollencí d'adopció.

Au idò, queda aclarit Jesús :)

salut!
Jesús
Member
Entrades: 75
Membre des de: dt. gen. 08, 2008 11:51 am
Ubicació: Consell (Mallorca)

Entrada Autor: Jesús »

Com que la consulta la feia en privat, potser ara algú tal vegada no sap de que va la cosa, així que jo també voldria aclarir que en cap moment vaig parlar de cap Comissió de Nomenclatura ni molt manco de noms recomanats (que tenen una indubtable funció en el seu lloc).
Òbviament coneixia els noms de Petxeta i de Caçamosques -ambdòs amb molta solera i ben estimats pels que tenim la sort de parlar aquesta llengua quan ens deixen-, a més de molts d'altres tractant-se precissament d'aquest aucell...
Gràcies.
Jesús
Tots jorns aprench e desaprench ensemps (Jordi de Sant Jordi. S. XV)
Alex
Member
Entrades: 192
Membre des de: dt. gen. 08, 2008 11:07 pm

Entrada Autor: Alex »

Realment aquests aucells fan el niu a qualsevol lloc, record haver vist nius a damunt un focus devall la porxada del ajuntament de Alaró, damunt les barres dels llums de una zodiac dins una cotxeria a Sa Dragonera, damunt una manxa de esquitar devall un porxo a canostre i a dins un clavell d'aire d'aquests que es penjan als parrals, tots llocs ben animats, i exceptuant el cas de Sa Dragonera tots varen treure els polls endevant.
Salut
Alex
Alex
Member
Entrades: 192
Membre des de: dt. gen. 08, 2008 11:07 pm

Entrada Autor: Alex »

Idó la setmana pasada encara vaig trobar dos nius més de juia en llocs ben humanitzats, un a damunt un llum ( en aquest cas electric) a una terrasa d'un pis a Alaró i l'altre a un clavell penjat al mateix parrall a l'Horta de Biniaraix.
Salut
Alex
Respon