Falcons marins

Estudi i conservació dels aucells a les Illes Balears
Respon
Avatar de l’usuari
Pere
Member
Entrades: 23
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 6:34 pm
Ubicació: Pollença

Falcons marins

Entrada Autor: Pere »

Hola forers,

Diumenge 7 a l'horabaixa, devers 5 falcons sobrevolaven Es Ras a s'Albufera. També a Es Ras, un toret acompanyat d'agrons rojos, blancs, i 1 de gris que pescaven, mentre el toret estava immòbil entre la vegetació.

Ja de tronada a casa, arribant a l'Albufereta, a la zona de sa Marina, uns 4 falcons mes volant per damunt el pinar de la urbanització i la carretera Alcúdia-Port de Pollença, i mes endavant, just abans del creuer amb la carretera que va des de la badia a Pollença, uns 15 falcons mes. Tot un espectacle, tot i que ja hi havia molt poca llum.

Salut,

Pere
Avatar de l’usuari
Juan J. Bazán
Member
Entrades: 1134
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 7:45 pm
Ubicació: Son Rapinya (Palma)

Entrada Autor: Juan J. Bazán »

Como este sábado, creo, es la salida para ver a los Eleonores de Son Bosc comer insectos, me viene el asunto al pelo para poner unas fotos del domingo por la mañana de esta especie. Y es que, es el segundo año que por estas fechas se reune un grupo de al menos 20 individuos en una loma a las afueras de S,Arracó y durante un buen rato se dedican a “hacer el xoriguer” quedandose casi clavados en el aire para luego hacer picados para atrapar insectos continuamente; y se ve que disfrutan porque no descansan un momento.




Imatge

Imatge


Aún se acercó uno un poco para hacerle alguna foto.

Imatge



Saludos
Juanjo.
No hay nada en lo que las aves difieran más de los humanos que en la forma en la que pueden construir, y dejar el paisaje tal como estaba antes. Robert Lynd.
Avatar de l’usuari
Pere
Member
Entrades: 23
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 6:34 pm
Ubicació: Pollença

Entrada Autor: Pere »

Bones a tots,

Per la zona de Pollença es veuen sovint concentracions de falcons marins. En particular hi ha 2 localitats on son prou abundants:

- Albufereta: pinar de la urbanització de sa Marina, camps davant les cases, i camps vora can Cap de Bou. El diumenge 21, en vaig veure un total de 32 volant a aquestes zones i per damunt de la carretera Alcudia-Port Pollença.

- Pinars del coll de son Vila i del Puig de son Vila (entre Pollença i Crestaix): a entrada de fosca es poden veure cada vespre entre 15 i 30 falcons. Ahir mateix n'hi havia 18.

A més tots sabem que la zona principal d'alimentació és s'Albufera-Son Bosc, i que també n'hi ha a s'Arracó (com mostren les impressionants fotos de'n Juanjo). Supós que per Alcúdia, Calvia, Andratx i altres zones de la serra se'n poden veure també concentracions. Em deman idò, si valdria la pena fer un cens coordinat de manera que ens pogués donar una idea de les localitats d'alimentació i de les poblacions? (evidentment no reproductores). Es tractaria de mobilitzar-nos un mateix horabaixa per cobrir el màxim de localitats possibles al mateix temps.

Que en pensau?

Fins aviat.
Avatar de l’usuari
Pere Vicens
Member
Entrades: 696
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 4:01 pm
Ubicació: Inca

Entrada Autor: Pere Vicens »

Hola Pere.

Em sembla que els falcons marins seran mals de comptar, ara (aquests dies/setmanes). Al capvespre estan escampats arreu de Mallorca: ahir n'hi havia alguns, entrada de fosca, pels camps de blat entre Llubí, Sta Margalida i Maria... i la setmana passada també n'hi havia per Albocàsser (vinyes i cereals), entre Felanitx i Manacor...

Podem fer algunes sortides... però serà per veure falcons arreu... crec...

;-))

A veure què diuen als altres...

Pere
Avatar de l’usuari
Carlota Viada
Member
Entrades: 117
Membre des de: dt. gen. 08, 2008 12:08 pm

Entrada Autor: Carlota Viada »

Pens una mica con en Pere Vicens... els falcons van a menjar allà on van trobant, allà on hi ha concentracions d'insectes i poden estar un dia aquí i un altre dia allà i per tot... de fet, alguns (no saben quants) ara mateix estàn per Àvila, León, Cuenca,,,,

No sé si un intent de localització de zones d'alimentació 'a peu' podria donar qualque resultat clarificador. El millor per aixó son els emisors.

Salut,
Carlota
Respon