M'ha cridat l'atenció, en contrast amb l'abundor i celeritat de notícies d'altres temes més o manco semblants, la total manca (crec), de comunicats pel que fa a resultats més o menys generals, del recompte d'Ardèids del passat cap de setmana.
Crec que els coordinadors haurien de dir "aquí teniu els resultats", o bé allò tan manit de "s'estan elaborant", qualsevol de les dues coses serà ben rebuda, al manco per jo ja que també m'ha cridat l'atenció veure que som l'únic que ha demanat per l'estat de la qüestió.
Gràcies anticipades
Jesús
Recompte d'Ardèids
Recompte d'Ardèids
Tots jorns aprench e desaprench ensemps (Jordi de Sant Jordi. S. XV)
Hola Jesus,
Yo ya metí una indirecta mas abajo con lo del Circus en Salobrar
..... Pensé que comenzaría a rodar la pelota y alguien saltaría con los resultados...... burocracia.....
Saludos!
Yo ya metí una indirecta mas abajo con lo del Circus en Salobrar

Saludos!
Steve l’ha editat per darrera vegada el dia: dj. feb. 07, 2008 4:29 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
"No es bonito...solo parece bonito"
Mallorca Bird Ringing Blog:
http://birdringing-mallorca.blogspot.com/
Mallorca Bird Ringing Blog:
http://birdringing-mallorca.blogspot.com/
- Joan Carles Palerm
- Member
- Entrades: 93
- Membre des de: dc. gen. 09, 2008 12:14 am
Hola Jesus. Estava esperant que n'Oliver digues alguna coseta. Finalment a Eivissa varem fer-ho simultaniament amb valtros. Malauradament va caure una aiguada de collons a es Cavallet (ses Salines) on només vaig veure 2 Egrettas i n'Esteve va tenir que sortir corregent per una urgència d'es Codolar (també a Salines). N'Oli, que era a Feixes va obtenir millor dada "històrica" d'esplugabous, crec recordar que poc mes de 40 i alguna garseta blanca.
Al costat de les dades de Mallorca això pareixerà poca cosa, pero igual s'animen els companys
JC
Al costat de les dades de Mallorca això pareixerà poca cosa, pero igual s'animen els companys
JC
- Pere Vicens
- Member
- Entrades: 696
- Membre des de: dl. gen. 07, 2008 4:01 pm
- Ubicació: Inca
Hoooola una altra vegada.
En José Luis Martínez està atabalat i no pot passar les dades, però jo vos puc fer una mica d'exposició (sense massa detalls concrets).
2007: es censaren 9 zones amb 20 participants i els resultats foren els següents
Agró blanc (Egretta garzetta) 137
Esplugabous (Bubulcus ibis) 1945
Orval (Nycticorax nycticorax) 83
Agró blanc gros (Egretta alba) 7
Agró blau (Ardea cinerea) 1
Ibis sagrat (Threskyornis aethiopicus) 1
2008: es censaren 13 zones amb 34 participants
Agró blanc (Egretta garzetta) 119
Esplugabous (Bubulcus ibis) 2187
Orval (Nycticorax nycticorax) 86
Agró blanc gros (Egretta alba) 11
Agró blau (Ardea cinerea) 11
Les dades sobre cada una de les zones es feran públiques en un treball que sortirà a l'anuari (en principi) i allà hi haurà més explicacions, noms, detalls...
Disculpeu la brevetat i la concrecció, però és el que m'han passat.
Una abraçada.
Pere
En José Luis Martínez està atabalat i no pot passar les dades, però jo vos puc fer una mica d'exposició (sense massa detalls concrets).
2007: es censaren 9 zones amb 20 participants i els resultats foren els següents
Agró blanc (Egretta garzetta) 137
Esplugabous (Bubulcus ibis) 1945
Orval (Nycticorax nycticorax) 83
Agró blanc gros (Egretta alba) 7
Agró blau (Ardea cinerea) 1
2008: es censaren 13 zones amb 34 participants
Agró blanc (Egretta garzetta) 119
Esplugabous (Bubulcus ibis) 2187
Orval (Nycticorax nycticorax) 86
Agró blanc gros (Egretta alba) 11
Agró blau (Ardea cinerea) 11
Les dades sobre cada una de les zones es feran públiques en un treball que sortirà a l'anuari (en principi) i allà hi haurà més explicacions, noms, detalls...
Disculpeu la brevetat i la concrecció, però és el que m'han passat.
Una abraçada.
Pere
- Oliver Martínez
- Member
- Entrades: 228
- Membre des de: dc. gen. 09, 2008 7:24 pm
- Ubicació: Eivissa
- Contacta:
Hola a tots! joer ara desprès de veure els resultats de Mallorca em fa com vergonya posar les dades eivissenques.........però que coll....S'ha de tenir en compte que les dades referents a Salines només es referixen a un punts concrets. Els ardeids presents al Parc Natural es distribueixen de manera molt dispersa per la zona humida i pel conreus, en el cas d'Ardea cinerea.
Eivissa: 3 punts i 5 observadors
Salines d'Eivissa (estanys des Codolar)
Egretta garzetta: 8
Ardea cinerea: 1
Salines d'Eivissa (estanys des Cavallet)
Egretta garzetta: 4
Ardea cinerea: 13
Ses Feixes de Talamanca (Prat de ses Monges)
Bubulcus ibis: 42
Egretta garzetta: 1
Esto es todo amigos!!
Salut
oliver
Eivissa: 3 punts i 5 observadors
Salines d'Eivissa (estanys des Codolar)
Egretta garzetta: 8
Salines d'Eivissa (estanys des Cavallet)
Egretta garzetta: 4
Ardea cinerea: 13
Ses Feixes de Talamanca (Prat de ses Monges)
Bubulcus ibis: 42
Egretta garzetta: 1
Esto es todo amigos!!
Salut
oliver
Ladran, amigo Sancho, luego cabalgamos.
- Pere Vicens
- Member
- Entrades: 696
- Membre des de: dl. gen. 07, 2008 4:01 pm
- Ubicació: Inca
Hola Oliver,
En les dades del meu missatge ja hi ha les vostres. És el total de les Balears.
No et pensis que les dades d'Eivissa són dolentes... Ben al contrari... són excel.lents perquè ens informen sobre la situació d'unes espècies que estan en plena expansió... i ho hem agafat a l'inici, pel que seran un excel.lent punt de referència pel futur.
Per cert, a Menorca alguns companys han començat a fer estudis d'avuifauna a zones de canyissar, que impliquen transectes a primera hora del matí. Segurament descobriran els cants d'espècies considerades rares o no detectades fins ara.
Per saber més sobre la nostra realitat cal diversificar les nostres rutines i descobrir que solament canviant els horaris de visita a algunes zones freqüentades per nosaltres mateixos es poden treure informacions espectaculars i desconegudes. Com a la colgada dels agrons... poques persones abans anaven a veure aucells a la posta de sol a una depuradora... o a escoltar mussols a les 12 del vespre... o...
Segurament un passeig per les Feixes un poc bans de la sortida de sol o a hores ja nocturnes permetria saber la quantitat de gallfavers (Porphyrio porphyrio) presents a la zona: criden escandalosament...! mentre la resta de dia resten amagats i en relatiu silenci...
Una abraçada,
Pere
En les dades del meu missatge ja hi ha les vostres. És el total de les Balears.
No et pensis que les dades d'Eivissa són dolentes... Ben al contrari... són excel.lents perquè ens informen sobre la situació d'unes espècies que estan en plena expansió... i ho hem agafat a l'inici, pel que seran un excel.lent punt de referència pel futur.
Per cert, a Menorca alguns companys han començat a fer estudis d'avuifauna a zones de canyissar, que impliquen transectes a primera hora del matí. Segurament descobriran els cants d'espècies considerades rares o no detectades fins ara.
Per saber més sobre la nostra realitat cal diversificar les nostres rutines i descobrir que solament canviant els horaris de visita a algunes zones freqüentades per nosaltres mateixos es poden treure informacions espectaculars i desconegudes. Com a la colgada dels agrons... poques persones abans anaven a veure aucells a la posta de sol a una depuradora... o a escoltar mussols a les 12 del vespre... o...
Segurament un passeig per les Feixes un poc bans de la sortida de sol o a hores ja nocturnes permetria saber la quantitat de gallfavers (Porphyrio porphyrio) presents a la zona: criden escandalosament...! mentre la resta de dia resten amagats i en relatiu silenci...
Una abraçada,
Pere
- Oliver Martínez
- Member
- Entrades: 228
- Membre des de: dc. gen. 09, 2008 7:24 pm
- Ubicació: Eivissa
- Contacta:
hola Pere. Tinc la sort de conèixer bé la zona de ses Feixes, on m´he criat i la que consider la meua "cuna" com a ornitòleg. Realment, com dius, la detecció de certes espècies i, logicament, els diferents comportaments (alimentació, dormidors, etc) té relació directa amb les diferents franjes horaries. D'aquesta manera és sempre més interesant i, perque no, atractiu prospectar una d'aquestes zones molt dematí o al solpost.
Per cert gràcies per aclarir-me sobre la inclusió de les nostres dades del cens d'ardeids a la llista que penjares l'altre dia.............Tampoc deia que els nostros resultats fossin dolents, però una miqueta més de "chicha"................. :))
De totes formes en el cas de Bubulcus ibis s'ha notat un augment dels efectius hivernants als darrers anys i això pot fer pensar en la possibiltat de que en uns anys mos sorprengui criant a l'illa.
Salut
oliver
Per cert gràcies per aclarir-me sobre la inclusió de les nostres dades del cens d'ardeids a la llista que penjares l'altre dia.............Tampoc deia que els nostros resultats fossin dolents, però una miqueta més de "chicha"................. :))
De totes formes en el cas de Bubulcus ibis s'ha notat un augment dels efectius hivernants als darrers anys i això pot fer pensar en la possibiltat de que en uns anys mos sorprengui criant a l'illa.
Salut
oliver
Ladran, amigo Sancho, luego cabalgamos.